امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

معاون بنیاد مسکن کشور از شهرستان میناب بازدید کرد / بیش از ۴۰ میلیار در شرق هرمزگان هزینه خواهیم کرد

میناب نیوز :  معاون بنیاد مسکن کشور از شهرستان میناب و رودان بازدید کرد.

به گزارش میناب نیوز ، حسین رئیسی در پایان بازدید از روستاهای شهرستان میناب و رودان در نشست در محل بنیاد مسکن شهرستان میناب ضمن  تشکر از شاملو بابت حضور در استان و شهرستان ‌های شرق هرمزگان اظهار کرد : به جهت پایین بودن شاخص های عمران روستایی در شرق هرمزگان هم در مطالعه هم بازنگری و هم اجرای طرح هادی باید شرق هرمزگان به میانگین استان برسد.

وی افزود: توان مشارکت مردم به جهت تمکن مالی در اجرای پروژه ها نسبت به غرب استان کمتر است و انتظار حمایت بیشتری از بنیاد مسکن داریم.

نماینده شرق هرمزگان همچنین گفت: بنیاد مسکن در اجرای طرح هادی و کپر زدایی در روستاهای موفق بوده اما در موضوع تعیین تکلیف تداخل اراضی مسکونی مردم با اراضی ملی کار زیادی داریم. انتظار داریم در این خصوص همکاری بیشتری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : موضوع الحاق به محدوده یکی دیگر از درخواست های مردم است که مکرر مطالبه می‌کنند.  رئیسی افزود : توجه بیشتر به بافت های فرسوده و تسهیلات  که انتظار است مردم را به دریافت تسهیلات تشویق کنیم. تا نوسازی منازل مسکونی انجام گیرد.

وی گفت : مردمی که در بشاگرد قبل از زلزله تسهیلات مسکن دریافت کرده بودند و در زلزله منزلشان آسیب دید و مجبور به بازسازی مجدد با تسهیلات شدند امروز دو جا بدهکار بانک هستند که انتظار هست دولت آنها را مورد مساعدت قرار دهد.

نماینده شرق هرمزگان اظهار کرد: در برخی از روستاهای بشاگرد و منطقه ۱۴ روستا شرایط منطقه به گونه ای است که اراضی به لحاظ ناهمواری مناسب برای ساخت مسکن نیست انتظار داریم در تسطیح اراضی بنیاد مسکن کمک کند.و درخواست داریم اعتبار اجرای طرح‌های هادی افزایش یابد.

وی در بخش پایانی سخنان خوو گفت : روستای تیاب میناب به لحاظ بافت اوضاع بهم ریخته ای دارد، سطح آب بسیار بالاست انتظار است بنیاد جهت ساماندهی بافت این روستا پای کار بیاید.

شاملو معاون بنیاد مسکن کشور نیز در این نشست اظهار کرد:مردم خواسته های نامعقولی ندارند ولی امکانات ما محدود بوده است.

وی افزود :مثل خیلی از کشورها می توان در برخی روستاها با توانمند سازی اقتصادی مردم و آموزش امور را به خود مردم سپرد.

شاملو گفت : در موضوع تداخل مالکیت اراضی روستایی آمادگی داریم مشکلات را حل کنیم.

وی در خصوص قیمت زمین های واگذاری تصریح کرد :تا میتوانیم قیمت ها را به حداق می‌رسانیم.

معاون بنیاد مسکن کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث عقب ماندگی از اجرای طرح هادی  گفت : اعتبارات شرق هرمزگان را امسال دو برابر خواهیم کرد.و سال قبل حدود ۲۰ میلیارد  اعتبار در شرق هرمزگان هزینه شده که امسال به ۴۰ میلیارد و بلکه بالاتر از آن خواهد رسید.

وی ابراز امیدواری کرد :قیر در اختیار پیمانکاران جهت آسفالت روستاها قرار خواهیم داد.  شاملو خاطر نشان کرد : امسال برنامه داریم بازنگری طرح هادی ۳۱ روستا را درشرق هرمزگان شروع کنیم و اگر جایی باز هم نیاز باشد بازنگری می‌کنیم.

وی در پایان گفت: احداث ۴ هزار مسکن روستایی برای هرمزگان در دستور کار است که باز هم میتوانیم آن را افزایش دهیم و محدودیتی نداریم. 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3225

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge