امروز: چهارشنبه 29 فروردين 1403 برابر با 16 آوریل 2024

بازدید نماینده ولی فقیه در هرمزگان از مناطق سیل زده میناب / احداث سیل بند مستحکم از ضرورت های رودخانه میناب

میناب نیوز : نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: احداث سیل بندهای حفاظتی مستحکم در مناطق در معرض سیل استان یک ضرورت است و تا حدی زیادی جلوی مشکلات احتمالی را می گیرد. 

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده پس بازدید از مناطق سیل زده میناب افزود: سیل بند کنونی در مناطق سیلزده شرق هرمزگان هرچند مشکل مردم را در حال حاضر حل کرده است اما ممکن است در آینده آسیب ببینند لذا دولت پای کار بیاید و سیل بندهای مستحکم را ایجاد کند یا تقویت شود تا در سخت ترین شرایط بارندگی، مشکلی ایجاد نکند.

وی در بازدید از روستاهای در معرض سیل مازغ پایین، مازغ بالا، تمبک و کلاهی میناب بیان داشت: کارهای بزرگی در منطقه سیل زده شهرستان میناب انجام شده است که از آن جمله می توان به فعالیت‌های قرارگاه مدینه منوره اشاره کرد که در شرایط سخت جوی اقدام به ایجاد سیل بند کرده اند تا آب رودخانه راهی مناطق روستاهای مختلف نشود.

امام جمعه بندرعباس بهسازی مسیرهای مواصلاتی، برخورداری از جاده مناسب و لایروبی رودخانه های این منطقه از مهم ترین مطالبه های مردم سیلزده میناب دانست و اظهارداشت: این اقدام سبب شد تا مشکلات در بارندگی دوم به حداقل برسد و از طرفی نیز مردم خیالشان راحت شد که جلوی سیلاب گرفته شده و خانه‌های آن‌ها در معرض تهدید قرار نمی‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده یادآورشد: در سیل اخیر همچنین اقدام‌های خوبی از سوی دستگاه های اجرایی، نهادهای نظامی و بسیجیان صورت گرفت که حضور مسوولان مایه دلگرمی مردم آسیب دیده از سیل می شود

. وی اذعان داشت: در واقع تخلیه روستاها و جابجایی مردمی که در شرایط تهدید قرار گرفته بودند، کار راحتی نیست که همه این اقدام‌ها نتیجه مدیریت بسیار خوب میدانی است. امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: سیل اخیر که مناطق مختلف هرمزگان بویژه شرق استان از جمله میناب و رودان را تحت تاثیر خود قرار داد شاهد جلوه های همدلی و وفاق بین مردم و مسوولان و تسهیل در خدمات رسانی به مناطق سیلزده بودیم که جای قدردانی دارد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3280

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge