امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

از وضعیت رویکردی توسعه سواحل مکران راضی نیستم

میناب نیوز : نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت : از وضعیت رویکردی توسعه سواحل مکران راضی نیستم .

به گزارش میناب نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در دیدار مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین امید من در بخش توسعه، فقرزدایی و اشتغال آفرینی در استان هرمزگان، صنایع کوچک و متوسط است.

وی، با ذکر این نکته که بیش از ۲۰ هزار بیکار در سامانه کاریابی ثبت نام کرده‌اند و این یعنی بیش از ۵۰ هزار نفر بیکار در هرمزگان وجود دارد، عنوان کرد: صنایع بزرگ ظرفیت پوشش این حجم از بیکاری را ندارند به همین جهت باید به سمت توسعه صنایع و مشاغل کوچک و متوسط باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به ورود سر ریز مازاد نیروی کار جنوب استان کرمان به هرمزگان، تصریح کرد: هرمزگان به لحاظ اشتغال، مراکز درمانی و ... به مهاجران استان‌های مختلف خدمات ارائه می‌کند که باید این موضوع را با تدبیر مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام والسملمین عبادی‌زاده، بیان کرد: اگر صنایع بزرگ هرمزگان ۱۰۰ درصد نیروهای خود را از بومی‌های هرمزگان جذب کنند باز هم چالش اشتغال استان را حل نمی‌کند؛ چراکه حدود ۹۰ درصد از اشتغال کشور توسط صنایع کوچک و متوسط تامین می‌شود.

وی، با ذکر این نکته که ظرفیت‌های معدنی هرمزگان به نام برخی افراد ثبت شده اما فعالیت خوبی انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نهادهای متولی قول پیگیری و ارائه گزارش در پایان سال در خصوص تعیین تکلیف واحدهای معدنی غیر فعال را داده‌اند. باید علل عدم فعالیت این معادن بررسی شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن مشوق‌های مختلف برای جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان بشاگرد، تشریح کرد: بشاگرد شهر پر آب تشنه است که باید برای تحقق توسعه احداث سدها و توسعه و احیاء معادن در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به ظرفیت‌ بشاگرد در حوزه معادن، گفت: به دلیل چالش حوزه راه در شهرستان بشاگرد باید معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای مختلفی برای سرمایه‌گذادان حوزه معدن در نظر گرفته شود. چراکه به بحث رفع محرومیت در شهرستان بشاگرد بسیار موثر است.

وی، با بیان اینکه باید بررسی شود که چه مقدار از محصولات مصرفی استان هرمزگان از استان‌های همجوار تامین می‌شود، افزود: علاوه بر آن باید بررسی شود که چه میزان از این محصولات را می‌توان در خود استان هرمزگان تولید کرد؛ چراکه تحقق این امر باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات و ایجاد اشتغال پایدار در استان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تکمیل زنجیره تولید محصولات مختلف را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: وقتی برای یک محصول چرخه‌ای تعریف می‌شود و به عرضه ختم می‌شود، ارزش افزوده بیشتری عاید سرمایه‌گذار و استان هرمزگان خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، بیان کرد: تعاونی‌هایی برای تکمیل زنجیره تولید تشکیل شود تا این زنجیره تولید در محصولات مختلف درون خود هرمزگان تشکیل شود.

وی، کمبود صنایع تبدیلی در هرمزگان را یک چالش دانست و خاطرنشان کرد: هر سال با چالش کمبود صنایع تبدیلی مواجه هستیم اما هنوز سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه انجام نشده است و همین امر نیز کشاورزان و تولید کننده‌گان را با چالش جدی روبرو کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، افزود: توسعه صنایع تبدیلی در سراسر هرمزگان متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای، باعث می‌شود محصولات تولیدی و زحمات مردم هدر نرود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده،  گفت: علی‌رغم توصیه اکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) من هنوز از وضعیت رویکردی توسعه سواحل مکران راضی نیستم؛ چراکه اقداماتی هم که در این منطقه انجام شده است در حوزه صنایع بزرگ خلاصه می‌شود.

وی، ضمن تاکید بر تمرکز زدایی در حوزه توسعه و احداث شهرک‌های صنعتی، عنوان کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی در شرق و غرب استان هرمزگان در دستور کار قرار گیرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3374

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge