چاپ این صفحه

نظارت لازم برای جلوگیری از انحراف بودجه سند مهندسی فرهنگی هرمزگان انجام شود

میناب نیوز :  ولی فقیه در هرمزگان گفت : نظارت لازم برای جلوگیری از انحراف بودجه سند مهندسی فرهنگی هرمزگان انجام شود.

به گزارش میناب نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: کارگروه‌ها برای پشتوانه کارشناسی دستورکارها تقویت می‌شوند تا اثربخشی مصوبات افزایش پیدا کند.

وی، با اشاره به دغدغه ۱۲ سال پیش رهبر معظم انفلاب، عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با انجام یک کار کارشناسی نقشه فرهنگی کشور را تدوین کرد اما پس از مدتی اتفاقی در حوزه فرهنگی کشور رخ نداد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: پس از انجام آسیب‌شناسی‌های متنوع مشخص شد که یکی از ایرادات اصلی این سند، کلی بودن آن و عدم لحاظ اولویت‌های فرهنگی استان‌ها بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به تدوین سند مهندسی فرهنگی متناسب با اولویت‌های فرهنگی استان‌ها، بیان کرد: پس از انجام چند جلسه بحث کارشناسی در جلسه شورای انقلاب فرهنگی، مقرر شد که ۱۰ استان به عنوان پایلوت برای تدوین سند مهندسی فرهنگی انتخاب شوند که هرمزگان هم یکی از آن‌ها بود.

وی، تشریح کرد: پنج اولویت فرهنگی برای هرمزگان در نظر گرفته شد و ذیل هر کدام نیز با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی، ۲۵ اقدام ذیل هر کدام از اولویت‌ها تدوین شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به رونمایی برش استانی سند مهندسی فرهنگی، گفت: سند طی روزهای آینده به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و دستگاه‌ها باید هر کدام از ۲۵ اقدامی که ذیل اولویت‌ها تعریف شده است به برنامه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته دستگاه‌ها مطابق با اهداف مسئولین ارشد خود برنامه‌های فرهنگی متنوعی دارند، تصریح کرد: با تعیین این اولویت‌های فرهنگی انتظار داریم که دستگاه‌ها بخشی از برنامه‌های فرهنگی خود را به برنامه‌های برش استانی اختصاص دهند و بودجه‌ها را به این سمت سوق دهند.

وی، با اشاره به تامین اعتبار سند مهندسی فرهنگی هرمزگان، عنوان کرد: بخشی از این سند توسط معاون رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار می‌شود و بخش دیگری نیز از طریق منابع استانی تامین اعتبار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، دستگاه‌های فرهنگی را مجری اصلی این سند فرهنگی دانست و ابراز کرد: سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند از دیگر محورهای اجرای برش استانی سند مهندسی فرهنگی هستند که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به لزوم نظارت‌ بر روند اجرای این سند فرهنگی، بیان کرد: نظارت‌های لازم برای جلوگیری از انحراف بودجه انجام شود تا تامین اعتبار این طرح فرهنگی به خوبی انجام شود.

وی گفت: استان هرمزگان از نظر پیشرفت در برش استانی سند مهندسی فرهنگی جزو سه استان برتر کشور است که سعی خواهیم کرد در نیمه دوم سال وارد فاز اجرایی شویم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3387