چاپ این صفحه

رتبه اول هرمزگان در فقر و بیکاری با وجود ظرفیت‌های گسترده جای تاسف دارد / راه‌اندازی و فعال‌ کردن فرودگاه‌های مختلف هرمزگان / گسترش بندرگاه‌های کوچک در شرق و غرب استان هرمزگان

میناب نیوز :  نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت : استقرار متوازن بنادر در سراسر هرمزگان در دستور کار قرار گیرد .

به گزارش میناب نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حسین عباس‌نژاد، مدیر بندر باهنر و شرق هرمزگان حسینی تختی و مدیر بندر غرب سالاری سردری،همراه با معاونین در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، استان هرمزگان در سال ۱۳۹۷ در حوزه فقر رتبه سوم کشور را داشت اما در در حال حاضر هرمزگان رتبه اول فقر و بیکاری در کشور را کسب کرده است.

  وی با ذکر این نکته که با وجود امکانات هرمزگان این شاخص‌های اقتصادی جای تاسف دارد، تصریح کرد: هرمزگان بالاتری نرخ بیکاری در کشور را دارد که باید اقدامات لازم برای کاهش این نرخ توسط دولتمردان انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان اینکه باید اقدامات ترکیبی برای کاهش نرخ بیکاری هرمزگان انجام شود، ابراز کرد: پیگیری‌های لازم برای افزایش سهم ملوانی انجام شود تا کمک کننده‌ای به فقر مردم هرمزگان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری هرمزگان، ابراز کرد: با راه‌اندازی و فعال‌ کردن فرودگاه‌های مختلف هرمزگان و هواپیماهای کوچک داخل استانی، می‌توان جاذبه‌های گردشگری زیادی را ایجاد کرد.

وی، با اشاره به نقش سازمان بنادر و دریانوردی در تامین زیرساخت‌های گردشگری، خاطرنشان کرد: ساماندهی و سازماندهی لازم در حوزه بنادر و جزایر انجام شود تا شاهد جهش بخش گردشگری استان هرمزگان باشیم‌.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به گسترش بندرگاه‌های کوچک در شرق و غرب استان هرمزگان، تشریح کرد: بنادر کوچک مستقر در سطح استان هرمزگان کمک کننده اقتصاد بومی مردم منطقه هستند که باید تقویت آن‌ها در دستور کار قرار گیرند.

وی، ضمن تاکید بر تمرکزدایی در حوزه استقرار بنادر، گفت: بنادر باید در سراسر استان هرمزگان پراکنده و سرشکن شوند تا در شرایط بحران و بروز حادثه، شاهد مدیریت بهتر شرایط کشور باشیم‌.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ابراز کرد: فعال شدن بنادر کوچک سراسر هرمزگان در بخش‌های مختلف، باعث رفع فقر و تحقق توسعه پایدار خواهد شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3406