امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

80 پروژه مهم برای توسعه همه جانبه میناب به تصویب رسید

میناب نیوز ، استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تمام اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی رودخانه‌های فصلی میناب تخصیص یافته است گفت: 50 میلیارد تومان برای اصلاح و نوسازی باغات و نخلستان‌های میناب تخصیص داده شد.

به گزارش میناب نیوز ،به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور  حسین رئیسی نماینده شرق استان در مجلس، معاونان استاندار ،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب ، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ، امام جمعه شهرستان میناب، هفدهمین جلسه شورای اداری استان به محوریت بررسی مسائل، مشکلات و پتانسیل‌های بخش‌های شهرستان میناب برگزار شد.

مهدی دوستی در تشریح مصوبات جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: در ادامه سفر به بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف استان، امروز در خدمت مردم شریف شهرستان میناب بودیم که حدود 80 طرح بررسی و تصویب شد. وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان، تکمیل و راه اندازی مرکز ناباروری بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه السلام که یکی از اولویت‌های استان بود مورد تصویب قرار گرفت، در این جلسه راه اندازی دانشکده علوم پزشکی از ترم جدید نیز بررسی شد.

استاندار هرمزگان گفت: در خصوص کارهای خرد در حوزه بهداشت و درمان شهرستان میناب به ویژه احداث خانه بهداشت، تامین و تکمیل تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان شهرستان نیز مصوباتی در این جلسه وجود داشت.

 دوستی با اشاره به مصوبات جلسه شورای اداری در حوزه کشاورزی گفت: میناب قطب کشاورزی است و برای این شهرستان برنامه‌های ویژه‌ای در این بخش وجود دارد، در شهرک صنعتی هشتبندی نیز زنجیره صنایع تکمیلی و تبدیلی دیده شده که در امروز اعتبارات مورد نیاز برای احداث زیرساخت‌ها مصوب شده و تا 5 ماه آینده بخش عمده ای از این شهرک صنعتی به سرانجام خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای اصلاح و نوسازی باغات شهرستان میناب اعتبار بسیار مناسبی در حدود 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شد، همچنین برای احداث مجتمع گلخانه‌ای زرتوجی نیز آمادگی اعطای تسهیلات بانکی با نرخ سود تک رقمی وجوددارد.

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه ورزشی چندین طرح معطل مانده در شهرستان میناب وجود داشت که با تخصیص اعتبار بخشی از این طرح‌ها در دهه فجر و برخی نیز تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود‌: در حوزه آموزش و پرورش نیز علاوه بر تکمیل مدارس در دست ساخت، هنرستان‌های تخصصی شامل هنرستان هنرهای نمایشی و تجسمی و یک هنرستان تخصصی در حوزه پتروشیمی پیش بینی شده که امیدواریم بتوانیم در کوتاه مدت این دو پروژه را نیز به سرانجام برسانیم.

دوستی با اشاره به اینکه تقویت شبکه برق میناب یکی از مطالبات مهم مردمی بود گفت: اصلاحات 2 پست برق فعلی انجام می شود تا با رسیدن به فصل گرم سال در این شهرستان شاهد نوسان برق نباشیم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3427

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge