امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

توسعه دریا محور استعدادهای ساحلی را شکوفا و چرخ اقتصاد کشور را شتاب می بخشد

میناب نیوز : امام جمعه شهرستان میناب گفت :توسعه دریا محور استعدادهای ساحلی را شکوفا و چرخ اقتصاد کشور را شتاب می بخشد.

 به گزارش میناب نیوز ، حجت الاسلام محسن ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز‌ پرستار گفت: پرستاری حرفه و از مشاغل  بسیار ارزشمندی است که در متون دینی اهمیت زیادی دارد.

خطیب جمعه میناب افزود: پرستاری از طرف مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است و ایشان نگاه ویژه ای به پرستاران صبور و پرتلاش کشورمان دارند و الحق پرستاری سیروسلوک الی الله است و اجرمضاعف دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: پرستاری امنیت خاطر جامعه است و پرستاری در نظام مقدس ما مجاهده در برابر استکبار جهانی است و ما در موضوع کرونا دیدیم که این عزیزان چه تلاش هایی برای حفظ سلامت جامعه انجام دادند.

وی با تبریک هفته بسیج، خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی انسان را به سعادت می رساند و تفکر بسیجی باید در جامعه نهادینه و تقویت شود تا بتوانیم با آرامش از مشکلات عبور کرده و از آنها برای کشورمان فرصت بسازیم.

خطیب جمعه میناب به اقتصاد دریا محور هم اشاره کرد و افزود: اقتصاد دریا موجب پیشرفت اقتصادی کشور و استان های ساحلی خواهد شد و اگرمی خواهیم شهرستانها و استان های ما توسعه پیدا کنند بهترین راه حل آن اقتصاد دریا محور است که استعدادهای ساحلی ما را شکوفا و چرخ اقتصاد کشور را شتاب می بخشد.

وی خواستار مشارکت دادن جامعه محلی و نخبگان این مناطق در تصمیم گیری های کلان در این حوزه شد و یکی از راههای موفقیت در این زمینه را نیز استفاده از مردم همین منطقه در توسعه برشمرد.

میناب نیوز : شایان ذکر است : احداث بندرگاه میناب  ( اسکله چند منظور ه ) در تنگه استراتژیک هرمز و سواحل مکران یکی از خواسته های به حق مردم شهرستان بندری میناب است که در سال 1399 توسط اداره بنادر ودریانوری کشور مصوب (بند 4 صورتجلسه شماره 30 ) شده است .ولی تا به امروز این پروژه آغاز نشده است .

احداث موج شکن تیاب ،کلاهی ، کولغ کاشی و کرگان شهرستان بندری میناب یکی از خواسته های بحق مردم است .

و در تمام سواحل شهرستان های ساحلی استان هرمزگان با مساحت ها و عنوان های مختلف اسکله احداث شده است (در هر شهرستان چند اسکله ) به جز شهرستان بندری میناب هیچ اسکلی در دریا احداث نشده است .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3722

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge