امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

واگذاري110خدمت جديد به دفاتر پيشخوان دولت در هرمزگان

میناب نیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: برنامه ريزي و هماهنگي هاي لازم براي واگذاري 110 خدمت جديد از ادارات به دفاتر پيشخوان دولت در استان هرمزگان انجام شده تا شمار اين خدمات تا پايان سال به 230 خدمت برسد و مردم بتوانند راحت تر امور اداري خود را به انجام برسانند.

به گزارش میاب نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان، دكتر رضا برومند با حضور در برنامه پرس و جو از شبکه سیمای خلیج فارس با موضوع دولت الکترونیک و روش های گسترش خدمات دفاتر پیشخوان دولت به ارائه گزارشی در این زمینه پرداخت و به سوالات مجری برنامه نیز در این باره پاسخ داد.

وی در ابتدای اظهارات خود با اشاره به اهمیت گسترش خدمات دولت الکترونیک در کشور و تاثیر آن در افزایش رضایتمندی مردم بیان داشت: یکی از تاکیدات دولت یازدهم ظرفیت سازی برای افزایش این خدمات بوده به طوری که در سه ماهه اخیر خدمات متنوع جدیدی به لیست این خدمات در دفاتر پیشخوان دولت اضافه شده است.

وي اضافه كرد: اکنون حدود 120 خدمت از مجموعه خدمات دستگاههای دولتی در دفاتر پیشخوان ارائه می شود که بنا داریم تا شمار این خدمات را به 230 خدمت در پایان سال برسانیم.

وي گفت: دفاتر پیشخوان دولت در سال 89 کار خودشان را در استان هرمزگان آغاز کرده اند که اکنون 120 دفتر پیشخوان دولت در استان هرمزگان و در تمامی شهرستان ها فعالیت می کنند و خدمات 21 دستگاه دولتی در این دفاتر به مردم ارائه می شود.

وي خاطر نشان کرد: از میان 60 دستگاه اجرایی در استان تاکنون بسیاری از ادارات در این زمینه فعال شده اند و موفق ترین دستگاه در این حوزه شرکت توزیع برق استان هرمزگان بوده است.

معاون استاندار هرمزگان در ادامه بيان داشت: برخی از دستگاهها هنوز در زمینه انتقال خدمات خود به دفاتر پیشخوان دولت فعال نشده اند البته دلایلی نظیر عدم وجود اعتماد به دفاتر از یک سو و وجود برخی از دستورالعمل های و شرایط خاص سبب کندی این روند شده است اما در عین حال با تلاش های صورت گرفته موفق شدیم که شمار این خدمات را به تدریج افزایش دهیم .

دكتر برومند تصريح كرد: اکنون دستگاه هایی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با 70 خدمت و جهاد کشاورزی نیز با همین میزان در آستانه پیوستن به خدمات دولت الکترونیک هستند که اتفاق بزرگی در این زمینه خواهد بود و علاوه بر این منابع طبیعی نیز در حال انتقال بخشی از خدمات خود به این حوزه است.

وی ادامه داد: از 120 دفتر پیشخوان دولت كه در هرمزگان فعال هستند شهرهای بندرعباس، بندرلنگه و میناب بالاترین تعداد دفاتر را دارند كه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است دفاتر ICT روستایی نیز به دفاتر پیشخوان دولت تبدیل شوند تا مردم ساکن در مناطق روستایی بتوانند از خدمات این حوزه به نحو مناسبی برخوردار شوند.

دکتر برومند در بخش دیگری از این برنامه به ارائه گزارشی از تلاش های صورت گرفته از سوی دولت یازدهم در زمینه ارائه خدمات الکترونیک پرداخت و گفت: در بخش های مختلف دولت در این زمینه تاکیدات ویژه ای وجود دارد و در استان دکتر جادری استاندار هرمزگان نیز در این زمینه با جدیت پیگیر هستند تا در نهایت شاهد رضایت مندي بيشتر مردم باشیم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 424

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge