امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

صنایع بزرگ نفت و گاز در جاسک ایجاد می شود

میناب نیوز:استاندار هرمزگان از انتقال و ساخت پالایشگاه نفت فوق سنگین هرمز که قرار بود در غرب شهر بندرعباس ساخته شود به منطقه جاسک خبر داد و گفت: در پی برنامه‌های مدنظر در آینده شاهد ایجاد صنایع بزرگ نفت و گاز در جاسک خواهیم بود.

به گزارش میناب نیوز، دكتر جاسم جادری در گفتگوی زنده تلویزیونی در برنامه پرس و جو سیمای مرکز خلیج فارس ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و برنامه‌های دولت در رابطه با این دهه در استان، اظهار داشت: در پی برنامه‌های مدنظر در آینده شاهد ایجاد صنایع بزرگ نفت و گاز در جاسک خواهیم بود و منطقه جاسک در فعالیت‌های نفتی به منطقه‌ای همانند جزیره خارک تبدیل می‌شود.  

وی با اشاره به طرح ایجاد منطقه آزاد در شرق استان، از ایجاد خطوط لوله انتقال نفت و گاز و ترمینال نفتی در منطقه جاسک خبر داد و گفت: این خطوط و تاسیسات علاوه بر تاثیرات قابل توجه بر روی توسعه اشتغال و اقتصاد می‌تواند جایگزینی نیز برای مسیر تنگه هرمز در صورت بروز مشکل باشد.

 استاندار هرمزگان اضافه کرد: قرار است پالایشگاه هرمز که زمین و مجوز آن در بندرعباس گرفته شده بود نیز به جاسک منتقل شود.  

وی ادامه داد: توجه ما به سمت توسعه شرق و غرب هرمزگان است چرا که در مرکز استان دارای تورم در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های صنعتی هستیم به نحوی که روزانه 20 هزار نفر از بندرعباس به سمت صنایع غرب بندرعباس جابجا می‌شوند.

 به گفته جادری، برای نخستین بار یک مدیر برای سایت انرژی‌بر پارسیان به طور مستقل انتخاب و مدیریت این سایت با هدف هماهنگی و استقلال‌بخشی به آن جدا شده است.  

وی گفت: در کنار شهر پارسیان یک شهرک 30 هزار نفری خدماتی برای توسعه منطقه و سایت انرژی‌بر احداث خواهد شد.

 نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، اضافه کرد: در حال حاضر، پایه توسعه هرمزگان، بر اساس برنامه توسعه ششم، دریامحور اعلام شده است.  

وی گفت: می‌خواهیم براساس آمایشی استانی و همه جانبه موضوع مدنظر برنامه توسعه ششم را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم.

 استاندار هرمزگان اضافه کرد: به عنوان نمونه باید از ظرفیت‌های مختلف مرتبط با دریا از جمله شیرین‌سازی آب و تولید آب شرب استفاده و بهره‌ کافی را از دریا ببریم.

 جادری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی فعالیت شهرک صنعتی چین و ایران در جاسک، اضافه کرد: ما اعتقاد داریم که توسعه جاسک باید در غرب شهر جاسک اتفاق بیفتد و ما یک محدوده را براساس مطالعات کارشناسی در کوه‌مبارک مورد بررسی قرار داده‌ایم چرا که اینگونه توسعه و تولید و صادرات تاثیرات بیشتری بر روی منطقه شرق استان خواهد گذاشت.

 وی با بیان اینکه سیاستی که برای مناطق آزاد کنونی مبنی بر تولید و صادارت تعریف شده بود تاکنون محقق نشده است، اضافه کرد: شهرک صنعتی ایران و چین باید در محدود منطقه آزاد جاسک احداث شود.  

استاندار هرمزگان گفت: اگر مناطق صنعتی دیگری نیز در جاسک برای راه‌اندازی مدنظر می‌باشد، برای یکپارچه‌سازی باید در یک منطقه متمرکز شود.  

وی ادامه داد: در دولت منطقه بهل در شرق شهر جاسک برای توسعه و راه‌اندازی منطقه آزاد مدنظر است اما ما پیشنهاد داده‌ایم که مناطق صنعتی مدنظر تماما یک‌جاسازی و یکپارچه‌سازی و مابین بندرسیریک و بندرجاسک راه‌اندازی شود.

 استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان در ایران به نام کیش، قشم و بندرعباس شناخته می‌شود، گفت: دلیل تشکیل این ذهنیت نیز این است که در این مدت بیشتر در این سه شهر کار شده و به سایر نقاط استان در بعد تولید و توسعه توجه کافی نشده است.  

وی افزود: در این سه شهر ظرفیت اشتغال و فعالیت‌های ملی وجود داشته و از همین رو تمرکز سرمایه‌گذاری در این سه شهر بوده است، به همین دلیل در این دولت سطح توجهات متمرکز به این سه شهر در استان شکسته شده و توجهات به غرب و شرق استان برده شده است.

 جادری در پاسخ به سئوال دیگری مرتبط با وضعیت راه و جاده‌ها در استان، گفت: میانگین بهر‌ه‌مندی هرمزگان از راه‌های روستایی در سطح بسیار پایین‌تری از میانگین ملی قرار دارد.  

وی اضافه کرد: بسیاری از شهرهای مهم و استراتژیک استان دارای جمعیت کمی هستند که باید جمعیت را به آن سمت ببریم تا شاهد شکوفایی اقتصاد در این مناطق و تاثیرگذاری بر روی اقتصاد ملی نیز باشیم.  

جادری در پایان با بیان اینکه مردم هرمزگان مردمی قانع و نجیب هستند، گفت: از همکاری و همراهی و صبوری‌ مردم استان در برنامه‌های دولت کمال تشکر را داریم و همواره نیازمند همراهی و همفکری مردم استان هستیم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 473
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge