امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

ساخت هواپيما توسط مبتكر مينابي در منزل

میناب نیوز:دانشجوي جوان و مبتكر مينابي پس از ساخت يك هواپيماي تك نفره در منزل مسكوني خود در يكي از روستاهاي اين شهرستان، منتظر صدور مجوزهاي لازم براي انجام پرواز آزمايشي اين هواپيماست.

به گزارش میناب نیوز به نقل از مشرق،عباس روح الديني جوان خلاق مينابي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ميناب با اشاره به ساخت هواپيماي مذكور اظهار داشت: از زمان كودكي و نوجواني به ساخت وسايل الكترونيكي، برقي و به ويژه هواپيما علاقه وافري داشتم.

وي كه در حال حاضر 24 سال سن و دانشجوي ترم پنج كارشناسي عمران دانشگاه آزاد واحد قشم است، گفت: پس از 20 ماه كار بر روي اين پروژه، سرانجام هواپيما آماده پرواز آزمايشي شده است.

روح الديني افزود: با علاقه شديدي كه داشتم از سال 85 عضو مؤسسه هواپيماسازان آماتور ايران شده ام، اين مؤسسه به افراد علاقمند در زمينه ساخت هواپيماهاي فوق سبك يك نفره و دو نفره با دادن مشاوره كمك مي كند.

اين جوان مبتكر با بيان اينكه براي ساخت اين هواپيما بالغ بر سه ميليون تومان از آورده شخصي هزينه كرده است، افزود: كاربرد اين هواپيما تفريحي است و با كمي تغيير به دليل قابليت پرواز در ارتفاع پايين مي توان از آن به عنوان هواپيماي سمپاش محدود و يا براي شناسايي در عمليات هاي نظامي هم استفاده كرد.

وي افزود: به عنوان يك جوان، از مسئولان انتظار دارم از مبتكران و كساني كه داراي ذوق و خلاقيت هستند، به ويژه جوانان حمايت مالي كنند چون كه جوانان مبتكر و علاقه مند چنين پشتوانه اي ندارند.

روح الديني گفت: به دليل محدوديت و كمبود منابع اطلاعاتي در مورد ساختار هواپيما و نحوه ساخت آن مجبور بودم براي كسب اطلاعات مورد نياز به تهران مسافرت كنم و از كلاس هاي آموزشي استفاده كنم.

وي كه در حال حاضر در يكي از روستاهاي حومه شهر ميناب سكونت دارد، ادامه داد: اكنون اين هواپيما آماده پرواز است و يك هفته است كه براي تست آن و پرواز آزمايشي و استفاده از باند فرودگاه و كسب مجوز، طي نامه اي به فرمانداري درخواست خود را اعلام كردم.

روح الديني يادآور شد: به دليل اين كه باند مورد نظر در اختيار منطقه انتظامي ميناب قرار دارد مقرر شد مراحل اخذ مجوز و هماهنگي هاي لازم توسط فرمانداري از فرماندهي انتظامي استان پيگيري شود و در حال حاضر منتظر جواب و نتيجه درخواست خود هستم.

وي در مورد مشخصات فني هواپيماي ساخته شده نيز گفت: طول اين هواپيما 10/4، عرض از دو سر بال 5/7و ارتفاع آن 55/1متر است. اين جوان مبتكر گفت: وزن خالي اين هواپيما نيز 125، وزن به همراه سرنشين و سوخت (وزن نهايي براي پرواز) 230كيلوگرم، سرعت استال (واماندگي) 45كيلومتر در ساعت، سرعت كروز (سرعت مفيد) 85كيلومتر در ساعت و سرعت نهايي 95 كيلومتر در ساعت است.

روح الديني با بيان اينكه سوخت اين پرنده بنزين سوپر است، افزود: توان موتور اين هواپيما 25 كيلو وات، ملخ آن از نوع دو پره تمام كامپوزيت و سرعت دوران ملخ حداكثر 2 هزار و 500Rpm (گردش در دقيقه) است. وي اظهار داشت: ظرفيت هواپيماي طراحي شده يك نفره و سيستم كنترل آن از نوع دستي و بدون هيدروليك است.

اين دانشجوي مينابي خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه در دوره هاي آموزشي شركت كرده و از مشاوره هاي فراوان در خصوص طراحي هواپيما بهره برده است مي تواند دانش و اطلاعات خود را به جوانان و كساني كه علاقمند به فعاليت در اين مسير هستند، منتقل كند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 769

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge