امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

ایجاد 52 هزار شغل در هرمزگان

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت: چرخه پیچیده مجوزها و تسهیلات اشتغالزایی باید ساماندهی شود.

به گزارش میناب نیوز به نقل از مهر، ابراهیم عزیزی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان هرمزگان با تاکید بر رفع مشکلات مردم در چنین جلساتی، اظهار داشت: مدیران نباید انتظار داشته باشند که در این جلسات مشکلات مطرح نشود و نقد عملکرد دستگاههای اجرایی و مدیران در چنین جلساتی ضروری است.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال پایدار، بیان داشت: با وجود اینکه طی سال جاری 52 هزار شغل در استان هرمزگان ایجاد شده و در زمینه مشاغل خانگی نیز تسهیلات خوبی پرداخت شده است اما مهمترین وظیفه مدیران دستگاههای اجرای هرمزگان ایجاد اشتغال مستمر و پایدار است تا دغدغه خانواده ها برای آینده شغلی خود نیز رفع شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار در هرمزگان، عنوان کرد: باید با تلاشی همه جانبه از تمامی ظرفیتهای هرمزگان در راستای اشتغالزایی استفاده کرد که در این راستا توجه به شهرکهای صنعتی، ناوگان حمل و نقل، زمینهای قابل استفاده برای کشاورزی، صنایع کوچک، خانگی و همچنین مناطق آزاد ظرفیتهای بسیاری خوبی برای ایجاد اشتغال هستند که باید به آنها توجه کرد.

بهره برداری شهرک حمل و نقل در سال 91 عزیزی ادامه داد: به عنوان مثال شهرک حمل و نقل استان هرمزگان که باید در سال 91 به بهره برداری برسد دارای ظرفیتی برای خدمات رسانی به شش هزار کامیون است که نیاز به خدمات جانبی دارند و از این فرصت می توان به خوبی برای اشتغالزایی استفاده کرد.

اصلاح چرخه دریافت مجوز و تسهیلات اشتغالزایی وی افزود: مشکل چرخه بسیار پیچیده دریافت مجوز و تسهیلات اشتغالزایی باید هرچه زودتر ساماندهی شود تا بسیاری از افراد متقاضی ایجاد اشتغال مدتها منتظر دریافت تسهیلات نمانند.استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به لزوم مبارزه با قاچاق کالا، تصریح کرد: در حالیکه در استان هرمزگان مشکل اشتغال وجود دارد برخی افراد با سودجویی از این فرصت اقدام به قاچاق کالا می کنند که باید به صورت قاطع با قاچاقچیان برخورد کرد.

عزیزی تاکید کرد: قاچاق کالا به فضای تولید در کشور آسیب وارد می کند و برای رونق گرفتن تولید در کشور راهی به جز مبارزه با قاچاق وجود ندارد و باید با این پدیده آسیب زننده مقابله کرد.

وی به فرهنگ سازی در زمینه کار اشاره کرد و بیان داشت: باید بهبود آموزشهای فنی و حرفه ای، توسعه آموزشها و پیشرفت در مهارت در دستور کار قرار بگیرد و برای تغییر فرهنگ کار در جامعه نیز باید برنامه ریزی شود.

استاندار هرمزگان مناطق آزاد را فرصتهای خوبی برای اشتغالزایی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از افراد غیر ایرانی در مناطق آزاد قشم و کیش مشغول به کار هستند و شایسته نیست برای هموطنان ما در این مناطق شغل وجود نداشته باشد که باید روی این مسئله نیز برنامه ریزی شود.

عزیزی در ادامه به مسئولان بانکها توصیه کرد تنها به فکر سودآوری بانک خود نباشند و افزود: اگر سودآوری بانکها ایجاد اشتغال را در پی نداشته باشد ما به واقع ضرر کرده ایم چون هدف اصلی باید سرمایه گذاری روی نیروهای انسانی و ایجاد اشتغال باشد.

حاشیه های خواندنی جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری هرمزگان با حواشی جالبی همچون درگیری مدیران بانک ملی و میراث فرهنگی هرمزگان برای احداث هتل جزیره هرمز همراه بود.

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان هرمزگان با حضور مدیران دستگاههای اجرایی استان هرمزگان با دستور کار بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال و همچنین اشتغال ایجاد شده توسط دستگاههای مختلف در استانداری هرمزگان برگزار شد.

احمد راستی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به هفت هزار و 292 طرح در استان هرمزگان، بیان داشت: از مجموع 15 هزار و 289 طرح اشتغالزایی در هرمزگان، تسهیلات بانکی بیش از هفت هزار طرح پرداخت شده و هنوز 304 میلیارد تومان دیگری که برای این طرحها در اختیار بانکها قرار دارد پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از هشت هزار و 200 طرح آماده دریافت تسهیلات در هرمزگان وجود دارد که هنوز هیچ تسهیلاتی را برای اشتغالزایی دریافت نکرده اند.

اما محمود حسن شاهی مدیرعامل بانک ملی هرمزگان و مسئول شورای هماهنگی بانکهای استان هرمزگان با تکذیب این مسئله، گفت: این تعداد طرح آماده دریافت تسهیلات در هرمزگان وجود ندارد و بانکها به وظایف خود برای پرداخت تسهیلات عمل کرده اند.

وضعیت نامشخص 304 میلیارد تومان در هرمزگان استاندار هرمزگان نیز در این خصوص گفت: در جلسه فوق العاده شورای اشتغال استان هرمزگان که 10 روز دیگر برگزار خواهد شد باید تکلیف 304 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت نشده اشتغالزایی از سوی بانکها مشخص شود.

در ادامه این جلسه مسئله جالبی از سوی مهدی دریانورد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان مطرح شد. هتلهای هرمزگان در انتظار تسهیلات بانکی دریانورد با اشاره به معطلی سه ساله سرمایه گذار احداث هتل جزیره هرمز، بیان داشت: طرح احداث هتل جزیره هرمز سه سال پیش به تصویب رسید و قرار شد از سوی بانک ملی هرمزگان 900 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث آن پرداخت شود.

وی ادامه داد: اما هم اکنون و در حالیکه سرمایه گذار این طرح 300 میلیون تومان برای احداث هتل هزینه کرده بانک ملی عنوان کرده که این طرح توجیه اقتصادی ندارد.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان که با عصبانیت بسیاری سخن می گفت، اظهار داشت: مشابه چنین مشکلی برای احداث هتل بندر خمیر نیز پیش آمده و این رفتار بانکها مشکلات بسیار سنگینی را برای گردشگری استان هرمزگان ایجاد کرده است.

اما محمود حسن شاهی مدیرعامل بانک ملی هرمزگان در این خصوص گفت: کارشناسان بانک ملی و حتی اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان تایید کرده اند که احداث چنین هتلی در جزیره هرمز توجیه اقتصادی ندارد و سرمایه گذار طرح نمی تواند اقساط تسهیلات خود را پرداخت کند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 820

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge