امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 برابر با 23 آوریل 2024

راه‌اندازی خط 123 در پنج شهر هرمزگان وشهرستان میناب

میناب نیوز: معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان از راه‌اندازی خط تلفن اورژانس اجتماعی (123) در پنج شهر دیگر این استان هرمزگان خبر داد.

مرتضی فیضی با اشاره به فعالیت‌های معاونت تحت مدیریت خود گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و با هدف رفع معضلات و مشکلات موجود طی سال‌ و به طور مداوم برنامه‌هایی را داریم که توسط دفاتر مربوطه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی در جامعه گفت: در صورت نیاز به انجام مداخلات روانی و اجتماعی حضوری، کارشناسان خط 123 طی هماهنگی با تیم سیار اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در بحران، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مداخله تخصصی مؤثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی، تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان بهزیستی، ارائه راهنمایی‌های لازم پیرامون فعالیت‌های سازمان بهزیستی را از جمله اهداف اجرای طرح 123 در شهرستان‌های هرمزگان عنوان کرد.

فیضی با بیان اینکه خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 در شهرستان‌های میناب، حاجی‌آباد، کیش، قشم و پارسیان به تازگی راه‌اندازی شده و آماده دریافت تماس‌های احتمالی است، گفت: با پیگیری‌های ستادی به عمل آمده و اقدامات صورت گرفته، در حال حاضر امکان برقراری ارتباط از طریق تلفن‌های ثابت در این شهرستان‌ها با خط 123 برقرار شده است.

به گفته وی به جز شهرستان قشم که از طریق موبایل نیز امکان برقراری تماس با خط مذکور وجود دارد، در سایر شهرستان‌ها این موضوع در دست پیگیری است تا در اسرع وقت، امکان برقراری تماس با موبایل هم میسر شود.

این مسئول گفت: افراد واقع شده در شرایط بحرانی، مبتلایان به اختلالات هویت جنسی، کودکان و همسران آزار دیده، دختران و پسران فراری و افراد در معرض خودکشی و یا باسابقه خودکشی‌های ناموفق از جمله گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی هستند که این افراد می‌توانند با تماس با خط 123 درخواست‌های خود را مطرح کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات مذکور، تیم‌های اورژانس 123 بتوانند به بهترین نحو ممکن با مداخله در بحران‌های متصور، زمینه کاهش اثرات آسیب‌ها را فراهم آورند

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 826

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge