امروز: سه شنبه 28 فروردين 1403 برابر با 16 آوریل 2024

100 هزار هکتار اراضی کشاورزی هرمزگان قابلیت اجرای سیستم آبیاری نوین را دارد

میناب نیوز:100 هزار هکتار اراضی کشاورزی « هرمزگان» قابلیت اجرای سیستم آبیاری نوین را دارد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس " علی باقرزاده" با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح آبیاری تحت فشار تاکنون، بیش از 65 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به این سیستم مجهز شده اند، افزود: طبق برنامه ریزیهای انجام شده، پیش بینی می شود تا پایان سال 91، حدود 80 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی هرمزگان به این سیستم مجهز شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته هرمزگان با تجهیز بیش از 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به این سیستم، رتبه دوم را در بین استانهای کشور به خود اختصاص داد و امسال نیز تا پایان آذرماه رتبه اول را بدست آورد و هرمزگان در اجرای سیستم آبیاری تحت فشار نسبت به سایر استانها پیشرو است.

این مسوول در ادامه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون اجرای این طرح در سطح بیش از 9 هزار هکتار از اراضی صورت گرفته است که هزینه اجرای این میزان، بیش از 378 میلیارد ریال بوده که بخش عمده آن از محل کمک های بلاعوض صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی تامین شده ومابقی نیز سهم آورده شخصی کشاورز می باشد.

باقرزاده اضافه کرد: از 9 هزار هکتار مجهز شده به سیستم آبیاری تحت فشار، 3 هزار و 60 هکتار در بخش باغی و 5 هزار و 940 هکتار مربوط به بخش زراعی می باشد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، بیان داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال، بیش از 15 هزار هکتار از زمینهای زراعی و باغی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شوند.

وی اعتبار مصوب سالجاری را 400 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان، 33 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است و با توجه به عملکرد مناسب این استان، مقرر شده است که این میزان به 54 میلیارد ریال افزایش یابد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 833

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge