امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 23 آوریل 2024

آغاز پرداخت 154 میلیارد تومان تسهیلات کارگاههای زودبازده در هرمزگان

میناب نیوز:استاندار هرمزگان از آغاز پرداخت 154 میلیارد تومان تسهیلات کارگاههای زودبازده در هرمزگان خبر داد .

به گزارش میناب نیوز به نقل  خبرنگار روزنامه دریا؛ « ابراهیم عزیزی » در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان هرمزگان با اشاره به اقدامات مناسب این کارگروه در سال 90 بیان داشت: عملکرد مناسب کارگروه اشتغال هرمزگان طی سال 90 توانست زمینه مناسبی برای اشتغالزایی، ایجاد مشاغل خانگی و کمک به بنگاههای زودبازده فراهم کند و استان هرمزگان در رتبه بسیار مناسبی در زمینه اشتغالزایی در کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عملکرد کارگروه اشتغال هرمزگان طی سال جاری می تواند الگوی مناسبی برای دیگر کارگروهها و همچنین فعالیتهای اشتغالزایی در سال آینده باشد .

استاندار هرمزگان با اشاره به ایجاد 55 هزار شغل در هرمزگان، اظهار داشت: سهمیه در نظر گرفته شده برای استان هرمزگان ایجاد 38 هزار شغل در سال 90 بود اما تا امروز 55 هزار شغل در هرمزگان ایجاد شده است.

عزیزی افزود : راستی آزماییها صورت گرفته نیز نشان دهنده درستی آمار 55 هزار شغل است و انحرافی در آمار ثبت شده اشتغال در هرمزگان وجود نداشته است.وی در ادامه به وضعیت تسهیلات مشاغل خانگی در هرمزگان اشاره کرد و گفت: تاکنون به 60 درصد متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در هرمزگان، از طرف بانکها تسهیلات پرداخت شده و در سال 91 این کار با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد .

استاندار هرمزگان تعداد طرحهای کارگاههای زودبازده در هرمزگان را 15 هزار طرح عنوان کرد و بیان داشت: تا کنون تسهیلات هشت هزار طرح کارگاههای زودبازده که اعتباری بالغ بر 304 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده از سوی بانکها پرداخت نشده بود که با تاکیداتی که به بانکها داشتیم، هم اکنون پرداخت 154 میلیارد تومان از این تسهیلات آغاز شده است .

تصویب پرداخت تسهیلات چاپخانه مطبوعات در آخرین نشست شورای اشتغال استان در سالجاری با تاكید استاندار هرمزگان، پرداخت تسهیلات چاپخانه مطبوعات و سه طرح دیگر با ارزش بیش از 10میلیارد ریال تصویب شد.

استاندارهرمزگان با اشاره به ضرورت تكمیل سریعتر چاپخانه مطبوعات به عنوان یك اولویت فرهنگی اظهار داشت : بانك صادرات می تواند با قبول كردن ملكیت چاپخانه در حال احداث به عنوان وثیقه و تكمیل این وثیقه با پذیرفتن سفته بانكی ،به تكمیل هرچه سریعتر این پروژه مهم كمك كند. مدیرپروژه چاپخانه مطبوعات استان نیز با ارائه توضیحاتی ،رفع موانع بانكی را یك عامل مهم در بهره برداری سریع از چاپخانه مطبوعات اعلام كرد .

« غلامعباس اسدپور » اضافه كرد: ساخت بنای چاپخانه به پایان رسید و با دریافت تسهیلات ، ماشین آلات مورد نیاز بلافاصله وارد و نصب خواهد شد .

همچنین در نشست شورای اشتغال، اعضای این شورا موافقت خود را با پرداخت تسهیلات به آب شیرین كن های بندرلنگه و سیریك و یك هتل چهارستاره در شهر بندرعباس اعلام كردند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 858

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge