امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

تمام جوانان روستاها و کلان شهرها مخاطب ما هستند

میناب نیوز:معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این معاونت با رویکرد ارتقای کیفی جشنواره، پوشش هر چه بیشتر جوانان سراسر کشور از نقاط دور افتاده روستاها تا کلان شهرها و افزایش میزان رضایتمندی، نشاط و امید به آینده در بین جوانان جشنواره حضرت علی اکبر(ع) را برگزار می کند.

به گزارش  میناب نیوز، محمدصادق اکبری در نشست شورای هماهنگی جشنواره حضرت علی اکبر(ع) که با حضور دستگاه ها و سازمان های مختلف اجرایی در محل وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای جایگاه جوانان در محورهای علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی دانست.

وی در این نشست با اشاره به سابقه برگزاری جشنواره های الگوساز در سازمان ملی جوانان سابق گفت: تا پیش از سال ۱۳۸۵ همزمان با روز جهانی جوان، این مناسبت هم در کشور گرامی داشته می شد،

اما با ابتکار عمل مسوولان سازمان ملی جوانان سابق در دولت نهم تدبیری اندیشیده شد تا روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به عنوان روز ملی جوان شناخته شده و در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: وقتی صحبت از جوانان موفق می شود، بلافاصله در ذهنمان به سراغ جوانی می رویم که در کنکور یا المپیادهای علمی رتبه کسب کرده یا در ورزش موفق بوده که البته این امور هم کاملا ارزشمند و قابل احترام و تقدیر هستند، اما جامعه ۲۵ میلیونی جوانان ایرانی دارای تنوع سلایق، تعدد مهارت ها و تنوع توانمندی ها هستند. بنابراین باید زمینه هایی را فراهم سازیم که این توانمندی ها در عرصه های مختلف قابل سنجش، اندازه گیری، توجه و تقدیر قرار گیرند.

ما معتقدیم جوان کشاورز، روستایی و یا کارآفرین هم شخصیتی الگوساز و ارزشمند است که نباید نادیده گرفته شود. با این رویکرد سازمان ملی جوانان سابق جشنواره حضرت علی اکبر(ع) را در دو دوره و جشنواره ملی جوان ایرانی را در سال ۸۹ برگزار کرد و اکنون نیز مقدمات برگزاری جشنواره بزرگ حضرت علی اکبر(ع) در دو سطح ملی و بین المللی برای جوانان ایرانی آماده شده است.

اکبری تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان مکلف شده با همکاری دستگاه های اجرایی اقدامات و تدابیر لازم جهت شناسایی، تشویق و ترغیب جوانان به رشد و پیشرفت و ارتقای شان و جایگاه ایشان در جامعه و معرفی الگوهای موفق و سازنده برای نسل جوان کشور را به عمل آورد.

در این خصوص پانزده عرصه هم تصویب شده که مبنای عمل قرار گیرد. وی گفت: شورای عالی جوانان به ریاست ريیس جمهور، سیاستگذار جشنواره حضرت علی اکبر(ع) است.

وزارت ورزش و جوانان دبیرخانه دايمی این جشنواره، برگزارکننده جشنواره ي جشنواره ها است و دستگاه های محوری نيز انتخاب کننده جوانان برتر و برگزار کننده جشنواره های موضوعی هستند.

ريیس دبیرخانه دايمی جشنواره معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و ريیس دبیرخانه های موضوعی نيز معاون مرتبط هر دستگاه محوری خواهد بود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 874
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge