امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

توصیه های آخر سال استاندار هرمزگان به فرمانداران

میناب نیوز:استاندار هرمزگان در جلسه ای، توصیه ها و الزاماتی را به فرمانداران برای سال 91 داشت که افزایش توجه مسئولان به بیکاران، تامین نیاز های کشاورزی استان و تاکید بر اجرای برنامه های کلان دولت از جمله آنها ست.

به گزارش میناب نیوز به نقل مهر، ابراهیم عزیزی در دیدار با فرماندارن و بخشداران استان بر اجرای برنامه های کلان دولت از جمله اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش میزان ایجاد اشتغال در سال آینده در استان تاکید کرد.

عزیزی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال باید درسال 91 به صورت جدی تری دنبال شود، عنوان کرد: باید به دنبال این باشیم که با افزایش توجه مسئولان به بیکاران و البته پیگیری خود این افراد، زمینهای قابل کشت در استان شناسایی و یکی از پایه های اساسی اشتغال را در استان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از این طریق می توان نیازهای کشاورزی استان را نیز تامین کرد و بیش از پیش به این ظرفیت خوب هرمزگان شاخ و برگ داد.

وی همچنین به نزدیک شدن اجرای مرحله دوم طرح عظیم هدفمندی یارانه های اشاره کرد و گفت: پیگیری موضوع خود انصرافی از یارانه‎ها توسط قشرهایی که از توانمندی مالی برخوردار هستند در رونق زندگی اقشار کم‎درآمد بسیار تاثیرگذار است که فرمانداران این موضوع را نیز در اولویت کاری خود قرار دهند.

عزیزی همچنین در این جلسه از فرمانداران خواست مصوبات سفرهای شهرستانی را به صورت کامل در شهرستانهای خود پیگیری و اجرا کنید.

استاندار هرمزگان همچنین از فرمانداران خواست انجام و تحقق مصوبات سفرهای هیئت دولت با توجه به نزدیک بودن دور چهارم سفر استانی رئیس جمهور، پیگیری حضور مدیران استانی در شهرستانها جهت رفع مشکلات شهرستانها، ‌کنترل و نظارت بر پروژه های عمرانی، ترد کامل اتباع بیگانه و اجرای برنامه های تحول اداری در فرمانداریها و دستگاههای اجرایی در شهرستان ها را در دستور کارخود قرار دهند.

انصراف از دریافت یارانه، موجب افزایش سهم قشر آسیب پذیر می شود استاندار هرمزگان گفت: در اجرای مرحله دوم طرح عظیم هدفمندی یارانه ها، خانواده هایی که وضعیت مالی مناسبی دارند می توانند با انصراف از دریافت یارانه، موجب افزایش سهم همشهریان نیازمند خود شوند.

عزیزی با اشاره به نزدیکی اجرای مرحله دوم طرح بزرگ اقتصادی هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: در سال جدید این طرح عظیم وارد مرحله دوم خود می شود که رسیدن به این بخش تنها با کمک و یاری بی نظیر ملت غیور ایران اسلامی امکان پذیر شد.

وی اضافه کرد: هدفمند کردن یارانه ها قطعا یکی از بهترین و منحصر به فرد ترین طرح هایی است که تاکنون در هیچ جای جهان به این صورت مردمی و گستردگی اجرا نشده و بی سابقه بوده است. وی گفت: اجرای موفق این طرح، اقتصاد بیمارگونه کشور را نجات داده و زمینه ها و بسترهای لازم برای سالم سازی و بهبود اقتصاد ایران در همه حیطه ها را فراهم می سازد.

استاندار هرمزگان کم شدن فاصله طبقاتی و افزایش نمودار امید به زندگی در میان محرومین جامعه و دهک های پایین را یکی از مزایای بی شمار طرح هدفمندی یارانه های عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا و برای رسیدگی بهتر به این قشر آسیب پذیر، خانواده هایی که به لحاظ مالی از وضعیت مناسبی برخوردارند می توانند با انصراف از دریافت یارانه، در حرکتی خداپسندانه و خیرخواهانه موجب افزایش سهم همشهریان نیازمند خود شوند.

عزیزی بیان داشت: برای اطلاع رسانی این موضوع می توان از ظرفیت های رسانه ها، آموزش و پرورش و مساجد نیز استفاده کرد تا خانواده هایی که به قصد خیرخواهی می خواهند به قشر نیازمند یاری رسانند از این طریق عمل کنند. استاندار هرمزگان هشدار داد: البته در اطلاع رسانی می بایست توجه داشت تا از ادبیات اشتباه و غیر منطقی استفاده نشود تا خدایی ناکرده این عمل خداپسندانه زیر سوال رود و خدشه دار شود.

وی همچنین به سوابق طرح هدفمندسازی یارانه ها اشاره و عنوان کرد: این طرح یک طرح ملی و برنامه نظام اسلامی طی سالهای گذشته برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور بوده و همه صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی در طول سه دهه گذشته از عمر پر برکت انقلاب بر این موضوع تأکید داشته و آن را یک ضرورت اجتناب ناپذیر ارزیابی کرده اند.

وی تصریح کرد: دولتهای گذشته به دلایل گوناگون و از جمله پیامدهای غیرقابل پیش بینی اولیه از انجام و اجرای این طرح استقبال نمی کردند اما دولت دهم با شجاعت پیشگام شد تا این تحول اجتناب ناپذیر را به سرانجام برساند.

عزیزی افزود: بنابراین بهتر است که هر ایرانی و دلسوز کشور، نیت و عمل خود را در مسیر کمک به اجرای این طرح قرار داده و در ساختن ایران اسلامی خود را سهیم سازد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 878

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge