امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

تولید 300 فروند ملکه زنبور عسل اصلاح شده در هرمزگان

میناب نیوز:معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با هدف افزایش تولید عسل و بهبود کیفیت تولید، مقرر شده است تا اردیبهشت ماه 91، 300 فروند ملکه زنبور عسل اصلاح شده در استان تولید و در بین زنبورداران توزیع شود.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس" ابراهیم طغرلی" افزود: این پروژه 300 میلیون ریالی توسط بخش خصوصی در شهرستان رودان در حال اجراست که یکی از شاخص ترین پروژه های پرورش زنبور عسل به لحاظ کمی و کیفی عسل تولیدی در استان می باشد.

وی با اشاره به اینکه تولید این تعداد ملکه زنبورعسل در شرایط ایزوله و با استفاده از تغذیه گل و گیاهان مرتعی و در مواقع اضطراری به صورت دستی صورت می گیرد.،

اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی هرمزگان حدود شش ماه از سال کلونی های زنبور عسل در خود استان و شش ماه دیگر به سایر استانها منتقل می شود.

قابل ذکر است که ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل، هر ساله در یکی از نقاط هرمزگان مستقر و عملیات پیوند زنی، پرورش و جفت گیری ملکه را در این استان انجام می دهد.

آبانماه امسال یکهزار و 500 زنبوردار با بیش از 300 هزار کلنی زنبور عسل از استانهای مازندران، لرستان، زنجان، فارس، آذربایجان، خراسان و اصفهان به این استان مهاجرت کردند و بازگشت آنها نیز از اردیبهشت آغاز می شود.

استان هرمزگان 70 زنبور دار بومی وحدود 8 هزار کلنی دارد که سالانه بیش از 40 تن عسل از آنها بدست می آید که عسل تولیدی به لحاظ کیفیت از طعم بسیار خوبی برخوردار است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 897
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge