امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

میناب رتبه اول تولید محصول پیاز خارج از فصل استان هرمزگان را دارد

میناب نیوز:مدیر جهاد کشاورزی میناب، سطح زیرکشت پیاز خارج از فصل این شهرستان را 5 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: میناب رتبه اول تولید محصول پیاز خارج از فصل استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس" موسوی زاده"، با بیان اینکه فصل برداشت پیاز از اسفندماه آغاز شده، افزود: پیش بینی می شود بهره برداران از این میزان سطح زیرکشت 135 هزار تن پیاز برداشت کنند.

وی، میزان سطح زیرکشت سال گذشته را 5 هزار هکتار و میزان برداشت آن را 125 هزار تن با عملکرد 25 تن در هر هکتار عنوان کرد. موسوی زاده، علت افزایش پیش بینی تولید امسال را رعایت نکات اصول بهزراعی، برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی، نظارت مستمر کارشناسان و توصیه های لازم در خصوص مبارزه با آفات و بیماریها وآبیاری به موقع عنوان کرد.

به گفته ی موسوی زاده، چراغ آباد، هشتبندی، تلنگ، زرتوجی، راونگ، تیرور و گوربند از جمله نقاط مهم تولید در این شهرستان می باشند. فصل کاشت پیاز در شهرستان میناب از نیمه دوم مهر ماه آغاز و تا اواخر آبانماه ادامه دارد و فصل برداشت نیز ار اوایل اسفندماه شروع و تا پایان فروردین 91 ادامه دارد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 904

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge