امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

مبارزه با آفت سن مادر گندم در سطح بیش از یکهزار هکتار مزارع هرمزگان

میناب نیوز:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از مبارزه با آفت سن مادر گندم در مزارع کشاورزی این استان خبر داد و گفت: مبارزه در سطح یکهزار و 276 هکتار آغاز شده است.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس " طهماسب غلام پور" افزود: عملیات مبارزه با آفت سن مادر گندم در شهرستان رودان و حاجی آباد درحال انجام می باشد.

به گفته ی این مسوول، مبارزه با آفت سن از طريق نظارت شبكه‌هاي مراقبت بخش دولتي و خصوصي توسط 60 کارشناس صورت می گیرد.

آفت سن به واسطه تغذيه از شيره گياهي ساقه و خوشه موجب خشك شدن خوشه و پوك شدن گندم مي‌شود، با هجو م اين آفت به مزارع اين محصول خاصيت خود را براي مصارفي همچون پخت نان از دست مي دهد و فقط به منظور مصارف دام و طيور قابل استفاده است به همین جهت مبارزه با اين آفت از اهميت قابل توجهي برخوردار است.

قابل ذکر است امسال سطح زیرکشت گندم در هرمزگان حدود 13 هزار هکتار با عملکرد تولید متوسط 2/4 تن در هر هکتار می باشد که پیش بینی می شود از این میزان سطح زیرکشت 52 تا 55 هزار تن محصول برداشت شود.

بیشترین میزان سطح زیرکشت با بیش از 11 هزار هکتار به شهرستان حاجی آباد اختصاص دارد و پس از آن شهرستانهای رودان، میناب و بستک بیشترین سطح کشت را دارا می باشند.

فصل کشت گندم از اواسط مهر تا نیمه دوم آذرماه و زمان برداشت این محصول نیز از نیمه دوم فروردین آغاز و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 917
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge