امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

پروژه هاي راه و شهرسازي هرمزگان با سرعت اجرايي مي شود

میناب نیوز: مديركل راه و شهرسازي هرمزگان از عزم اين اداره كل براي خدمات رساني به مردم هرمزگان در حوزه راه و مسكن در ماه هاي پيش رو خبر داد.

به گزارش میناب نیوز، مهندس فرشيد دستوان افزود: راه و شهرسازي هرمزگان در راستاي سياست هاي دولت تدبير و اميد و بر اساس برنامه ريزي هاي از پيش تعيين شده استارت فعاليت هاي عمراني را در اين بخش ها زده كه انتظار داريم با تزريق بودجه هاي مورد نياز بتوان در زمان مقرر به بهره برداري رساند.

وي به فعاليت هاي بخش راه از ابتداي امسال اشاره كرد و گفت: بخش راه يكي از ضرورت هاي استان است كه تكميل آن موجب رونق اقتصادي و امنيت براي مردم مي شود از اين رو فعاليت هاي اين بخش با حساسيت ويژه اي دنبال مي شود.

مديركل راه و شهرسازي هرمزگان در تشريح اقدامات سال 94 و برنامه ريزي براي اتمام پروژه هاي در دست اجرا گفت: ارتقاي جاده هاي استان به بزرگراه به جد در دستور كار بوده كه در حال حاضر 110 كيلومتر آن در دست احداث است.

دستوان ادامه داد، از مجموع 110 كيلومتر بزرگراه در دست احداث 90 كيلومتر آن مربوط به حوزه غرب استان هرمزگان است.

وي همچنين از مطالعه احداث بزرگراه ميناب ـ جاسك خبر داد و افزود: مطالعه احداث اين بزرگراه بطول 220 كيلومتر در دستور كار است كه اميدواريم با تكميل اين مطالعات در آينده اي نزديك عمليات احداث آن نيز آغاز شود.

مديركل راه و شهرسازي هرمزگان همچنين به بهسازي راه هاي فرعي و روستايي استان و ارتقاي آن به راه هاي مناسب اشاره كرد و بيان داشت: بهسازي راههاي فرعي و تبديل به راه اصلي درجه يك نيز از جمله برنامه هاي در دست اجراي راه و شهرسازي هرمزگان است.

به گفته وي، راه و شهرسازي هرمزگان امسال 173 كيلومتر از راه هاي فرعي را به راه اصلي ارتقا خواهد داد.

وي ادامه داد، با بهسازي راه هاي روستايي 20 كيلومتر آن نيز به راه فرعي ارتقا مي يابد.

دستوان همچنين از اجراي 894 كيلومتر راه روستايي در سال 94 خبر داد و گفت: بهسازي راه هاي روستايي و روكش مجدد آسفالت از ديگر برنامه هاي در دستور كار راه و شهرسازي هرمزگان است كه طبق برنامه ريزي هاي انجام شده 114 كيلومتر از جاده هاي روستايي آسفالت مجدد مي شوند.

وي همچنين اضافه كرد، انجام روكش مجدد راه هاي فرعي و اصلي نيز آغاز شده و تا پايان امسال 450 كيلومتر به اتمام خواهد رسيد.

مديركل راه و شهرسازي هرمزگان به مطالعات پروژه هاي راه روستايي، فرعي و اصلي استان اشاره كرد و گفت: مطالعه 8 پروژه جديد راه روستايي و فرعي و اصلي در دستور كار قرار گرفته است.

همچنين در همين زمينه مطالعه پلهاي بزرگ ماشنگي در شهرستان رودان، جگين در شهرستان بشاگرد، بنگلايان در شهرستان بندرعباس و پل محور هشتبندي به جغين در شهرستان ميناب در دست بررسي است.

دستوان به مشاركت دهياري ها در احداث راه روستايي اشاره كرد و گفت: با توافقات و برنامه ريزي هاي انجام شده راه و شهرسازي در برخي پروژه ها قير مرود نياز ورودي روستاها را تامين و جاده هاي مذكور نيز با مشاركت دهياري ها و خيرين تكميل مي شود.

مديركل راه و شهرسازي هرمزگان به احداث چندين پل در استان اشاره كرد و گفت: پل هاي بزرگ جلابي بطول 360 متر، پل زيارتعلي، پل كوئيك در محور جاسك – جكدان، پل هاي سه گانه ريفو در محور بندرلنگه پارسيان، پل رودخانه كل بطول 660 متر و پل روگذر تقاطع گهكم – فورگ و پل 500 متري رودخانه گنج نيز در دست اجراست كه در آينده اي نزديك شاهد بهره برداري آن باشيم.

دستوان همچنين به ايمن سازي جاده ها اشاره كرد و افزود: ايمن سازي جاده هر ساله به طور مستمر در قالب خط كشي، نصب تابلو و علايم در محورهاي اصلي و فرعي و روستايي صورت مي گيرد كه امسال نيز چهار هزار و 200 كيلومتر از محورهاي استان تحت پوشش ايمن سازي قرار مي گيرد.

وي همچنين در پايان از احداث چهار راهدارخانه در هرمزگان خبر داد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 925
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge