امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

با بهره برداری از مرحله نخست شرکت پالایش ستاره خلیج فارس:ایران به صادر کننده بنزین تبدیل می شود

میناب نیوز:وزیرنفت گفت : بابهره برداری از مرحله نخست شرکت پالایش ستاره خلیج فارس ، ایران به صادر کننده بنزین تبدیل می شود .

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان: این شرکت بعنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی کشور با بیش از 50 درصد پیشرفت اواخر امسال یا اوایل سال آینده باظرفیت 120 هزاربشکه میعانات گازی در روز به بهره برداری می رسد.  

شرکت پالایش ستاره خلیج فارس در سه مرحله بدست متخصصان و کارشناسان داخلی با دو میلیارد و 600 میلیون یورو هزینه ساخته می شود. قاسمی طرح توسعه پالایشگاه نفت بندرعباس را از برنامه های مهم امسال این وزارت نفت توصیف کرد و افزود : تاپایان امسال سه میلیون لیتر بنزین در روز به ظرفیت این پالایشگاه افزوده می شود.

ظرفیت فعلی این پالایشگاه 9 و نیم میلیون لیتر بنزین در روز است. پالایشگاه نفت بندرعباس باظرفیت 320 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی در روز، سومین پالایشگاه نفت کشور از نظر ظرفیت پالایش نفت خام است.

بیش از 19 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور شامل بنزین، گازوئیل، نفت سفید، سوخت جت و نفت کوره در شرکت پالایش نفت بندرعباس تولید می شود .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 930
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge