امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

به دست استاندارهرمزگان عملیات اجرایی بزرگترین آب شیرین کن جنوب کشور آغاز شد

میناب نیوز:کلنگ بزرگترین آب شیرین کن جنوب کشور درشهر بندرعباس به دست استاندارهرمزگان و رئیس مهندسی آب و فاضلاب کشور به زمین زده شد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان ؛‌ ابراهیم عزیزی در مراسم کلنگ زنی بزرگترین آب شیرین کن جنوب کشور گفت : این پروژه با هدف تامین آب شرب مردم شهر بندرعباس اجرا می شود.

شایان ذکر است : ایجاد تاسیسات نمک زدایی صد هزار مترمکعبی از دیگر اهداف این طرح می باشد و این پروژه شامل احداث و بهره برداری تاسیسات آبگیر و آب شیرین کن بندرعباس به روش B.O.O با حجم ریالی سرمایه گذاری 368میلیارد می باشد.

روش اجرای این پروژه اسمزمعکوس است که براساس زمانبدی تعیین شده درسه سال اول فاز یک این طرح به ظرفیت 50هزار مترمکعب در شبانه روز احداث و فاز دو نیز در سال چهارم با ظرفیت کامل 100 هزارمترمکعب درشبانه روز احداث می گردد. قابل ذکر است : این پروژه مقرر است سال 95 به بهره برداری رسیده و دوره بهره برداری از آن نیز21سال است.

گفتنی است : باوجود خشکسالی های پیاپی و کمبود آب در استان آب و فاضلاب هرمزگان توانسته بوسیله شیرین سازی آب دریا ازتبعات بحران خشکسالی بکاهد و در این راستا تاکنون 10 آب شیین کن در استان در حال بهره برداری و 7 آب شیرین کن درمرحله ی ساخت است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 975
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge