امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 19 آوریل 2024

آینده تامین آب در هرمزگان تضمین می شود

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت: با توجه به آغاز اجرای 2 طرح عظیم آبشیرین کن در هرمزگان و ظرفیت تولید فعلی، آینده تامین آب در هرمزگان در افق برنامه پنجم توسعه تضمین می شود.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی بزرگترین آب شیرین کن جنوب کشور در شهر بندرعباس اظهار داشت: با اجرا و اتمام این پروژه عظیم در سال 95 و اضافه شدن سهمیه آب هرمزگان از آبشیرین کن عظیم یک میلیون متر معکبی می توان به تضمینی در تولید و تامین آب مردم استان هرمزگان رسید.

وی اضافه کرد:با احتساب تولید آب فعلی بین 250 تا 2720 متر معکب در روز و افزودن این مقدار به آب شیرین کنی که امروز عملیات آن آغاز می شود با ظرفیت 100 هزار متر مکعب با اختصاص سهمیه 300 هزار متر مکعبی از آب شیرین کن عظیم یک میلیون متر مکعبی به تولید روزانه 650 تا 670 متر مکعب می رسیم.

عزیزی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان تا پایان برنامه پنجم توسعه، آب حداقلی مورد نیاز استان هرمزگان 550 هزار متر مکعب در روز می باشد تصریح کرد: در واقع با اجرای پروژه های آب شیرین کن، آینده تامین آب هرمزگان تضمین می شود اما همه این ها منوط بر اجرای صحیح و از روی برنامه این پروژه ها است.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: شرط دوم رسیدن به این هدف بزرگ اصلاح الگوی مصرف و نهادینه شدن فرهنگ استفاده صحیح از امکانات و مواهب می باشد که این موضوع بر عهده حوزه های آموزش همگانی است.

وی تاکید کرد: باید به بخش آب بعنوان یک نیاز اساسی نگاه جدی تر داشته باشیم و اساسا آب زیر ساختی است که نسبت به سایر زیر ساخت ها در اولویت است و نیازمند توجه ویژه وی اضافه کرد: با حرکت ارزشی که آغاز شده و ورود بخش خصوصی به طرح های آب شیرین کن لازم است بهره برداری های لازم انجام و کمبودات آب استان بویژه در بخش روستایی بر طرف شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 977
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge