چاپ این صفحه

استاندار هرمزگان،لازمه توسعه اشتغال پایدار، تغییر نگاه جامعه نسبت به فرهنگ کار است

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت: مثل اینکه فراموش کرده‌ایم که چندی پیش در همین هرمزگان سرفراز، مردان و زنان بلند همت با دریانوردی و صیادی قسمتی از نیازهای کشور را تامین می‌کردند، اما امروز نگاه جامعه تنها میز و صندلی و دفتر است درحالی که نباید اینچنین باشد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از خبرنگار روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح ساختمان امور اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی فنی‌وحرفه‌ای استان در جمع کارآموزان این سازمان اظهار داشت: سالیان طولانی قسمتی از نیازهای کشور توسط مردم استان هرمزگان با کار و تلاش و همت تأمین می‌شد و هیچکس از شغل خود ناراضی نبوده و یا خجالت نمی‌کشیده است.

وی اضافه کرد: در بحث قنوات تیز، در گذشته تلاش مجدانه‌ای را برای مدیریت آبهای زیرزمینی با هدف جلوگیری از هدر رفت آب در استان هرمزگان وجود داشت که امروز عملا کسی به این موضوعات توجه نمی‌کند. عزیزی گفت: دولت تمام توان و تلاش و ظرفیت‌ها را پای کار آورده تا برای همه شغل ایجاد کند، اما اگر این نگاه نادرسب و آسیب‌دیده به کار در جامعه تغییر نکند باید بازهم شاهد افزایش نرخ بیکاری در آینده باشیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید با تغییر نگاه به بخش‌های مختلف نیازهای یک جامعه، تلاش خلاقانه‌ای را انجام دهیم افزود: بهترین استفاده را از همین واحدهای کشاورزی، دامداری و کارگاه‌های کوچک تولیدی می‌توان برد که البته این بهره‌برداری نیاز به فکر، خلاقیت، تلاش و دلسوزی دارد. استاندار هرمزگان ادامه داد: اگر می‌خواهیم آسیبی را که به فرهنگ کار وارد شده پاک کرده و آسیب زدایی کنیم باید فنی‌وحرفه‌ای را خوب دیده و به آن توجه ویژه کنیم.

وی ابراز داشت: فنی‌وحرفه‌ای باید سازنده مردان و زنانی تلاشگر، کارآفرین، مبتکر، آینده‌نگر و تربیت‌کننده افرادی با عزم و اراده جدی در اشتغال باشد.

مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: مردان و زنان بسیاری از دل همین کارگاه‌های صنعتی بیرون آمده و به اشخاصی بزرگ در صنعت کشور و حتی مخترع وسایل صنعتی تبدیل شده‌اند که این مسائل اهمیت احیای کارگاه‌های کوچک صنعتی را اثبات می‌کند.

عزیزی در انتها نیز بیان کرد: در گذشته نه چندان دور استان هرمزگان در زمینه صید و صیادی، قالی‌بافی، حصیربافی و همچنین دیگر صنایع دستی و حتی احداث قنات‌ها برای تامین آب فعالیت و اشتغالزایی داشته که در حال حاضر وجود این مشاغل کمرنگ شده است و باید زمینه رونق این مشاغل با نگاه جدی‌تری دنبال شود.

گفنی است، در این مراسم ساختمان امور اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی فنی‌وحرفه‌ای، کارگاه آموزشی کیف دوزی و کارگاه عکاسی باحضور استاندار هرمزگان افتتاح شد و همچنین از گارگاه های کارآموزی فنی‌وحرفه‌ای بازدید به عمل آمد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 998
برچسب زدن

موارد مرتبط