چاپ این صفحه

آغاز به کار دانشگاه مذاهب اسلامی در هرمزگان

میناب نیوز:استاندارهرمزگان گفت : آغاز به کار شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی که از سالیان طولانی جزء انتظارات جوانان هرمزگانی بوده امروز به همت دولت خدمتگزار محقق شده است.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان؛ ابرهیم عزیزی دقایقی پیش در جلسه راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی، افزود: راه‌اندازی شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در بندرعباس از مصوبات دور چهارم سفرریاست جمهور و هیات دولت به استان است که عمده کار آن نیز در همان سفر انجام شد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نقش و اهمیت دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: آغاز به کاراین دانشگاه برای آینده نظام نقش آفرین است. عزیزی به تلاش‌های صورت‌گرفته جهت اخذ موافقت وزارت علوم پیرامون شروع به کار این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه مذاهب اسلامی در مهرماه سال تحصیلی جدید با رشته‌های فقه و حقوق امامیه و فقه و حقوق شافعیه دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات رفاهی و آموزشی برای دانشجویان این رشته‌ها مهیا است، اضافه کرد: تمامی دانش‌آموزان رشته‌های نظری که در کنکور سراسری سال 91 شرکت كرده‌اند می‌توانند در زمان انتخاب رشته با انتخاب کد رشته‌های مذکور در دفترچه، این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود در مقطع کارشناسی انتخاب كنند.

عزیزی اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامي شعبه بندرعباس، فرصت مناسبي براي داوطلبان ادامه تحصيل در رشته‌هاي الهيات و معارف اسلامي ساکن جنوب کشور است تا در فضاي علمي و معنوي مناسب به کسب علوم اسلامي پرداخته و در جهت وحدت امت اسلامي گام بردارند.

استاندارهرمزگان بیان داشت: از آنجایی که این دانشگاه در راستای پاسخ به مطالبه جوانان راه‌اندازی می‌شود از جوانان استان انتظار مي‌رود تا از ظرفیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی نهايت استفاده را ببرند.

وي همچنين با اشاره به تلاش‌هاي دشمنان براي ايجاد اختلاف بين شيعه و سني و اقوام در جمهوري اسلامي تصريح كرد: همه ما وظيفه داريم در جهت حفظ وحدت موجود و تحكيم آن تلاش كنيم.

عزیزی در این جلسه بر اطلاع‌رسانی راه‌اندازی این دانشگاه از طریق رسانه‌ها و خصوصا رسانه ملي، جراید و سایت‌های خبری به جوانان و شهروندان هرمزگانی تاکید کرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 999
برچسب زدن

موارد مرتبط