امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

لوح اثر ثبتی معنوی سینه زنی نشسته میناب رونمایی می شود

میناب نیوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت : لوح اثر ثبتی معنوی سینه زنی نشسته میناب رونمایی می شود .

به گزارش میناب نیوز به نقل از صداوسیما ، محسن ضیایی اظهار کرد : فعالیت خط کشتیرانی مسافری گردشگری بندرخصب عمان به بندرعباس با ورود شناور عمانی گردشگران به همراه مسئولان استان مسندام عمان در اسکله بندر باهنر بندرعباس آغاز می شود.

وی افزود: هفتم مهر نیز همزمان با اجلاس پیرغلامان حسینی در بندرعباس، لوح اثر ثبتی معنوی سینه زنی نشسته میناب رونمایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: جشنواره غذاهای محلی و سنتی نیز نهم مهر در بندرعباس برگزار می شود که برگزیدگان این جشنواره دی امسال به برنامه سفره ایرانی گردشگری حلال در خوزستان فرستاده می شوند.ضیایی افزود: روز دوشنبه نیز یک مجتمع گردشگری در بندرعباس به بهره برداری می رسد.

وی افزود : نواختن زنگ گردشگری در مدارس و تور گردشگری جزیره هرمز نیز از دیگر برنامه های هفته گردشگری در هرمزگان است.

ضیایی گفت: سندجامع گردشگری هرمزگان که شامل تاسیسات و جاذبه های گردشگری استان است تدوین شده است و این هفته رونمایی می شود.

وی تصریح کرد : سه دهکده گردشگری ساحلی در هرمزگان ساخته می شود که مجموعه 600 هکتاری در شرق بندرعباس ، یک مجموعه 30 هکتاری در لیردف و یک مجموعه در شهرستان پارسیان مشخص شده است و امسال به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار می شود.

ضیایی گفت: از 17 منطقه گردشگری نمونه استان امسال مناطق هندورابی، هرمز و هنگام آماده واگذاری به بخش خصوصی برای استفاده بهتر است.

وی افزود : شعار امسال گردشگری، گردشگری برای همه و همه برای گردشگری است تا زمینه گردشگری برای همه گروههای مردم از جمله معلولان ممکن باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اظهار کرد : پارسال بیش از 4 هزار و700 گردشگر خارجی از هرمزگان دیدن کردند که بیش از 4 میلیون و 270هزار دلار درآمد داشت .

ضیایی افزود: 80 قایق ویژه ارائه خدمات گردشگری ساماندهی شده است که در مناطق مختلف استان خدمات گردشگری ارائه می کنند و تا پایان سال دو کشتی ویژه گردشگری نیز به این مجموعه اضافه می شود.

ششم مهرماه برابر با 27 سپتامبر روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است و تا نهم مهر ماه هفته گردشگری است.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 1987

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge