چاپ این صفحه

نمایش اسد کو از میناب به بخش صحنه‌ای بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر راه یافت

میناب نیوز : نمایش اسد کو از میناب به بخش صحنه‌ای بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر راه یافت .

به گزارش میناب نیوز به نقل از صدا و سیما ، آیین رونمایی با حضور خبرنگاران خرمشهر و آبادان در سالن شهرداری خرمشهر برگزار شد.

دبیر بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در آیین رونمایی از پوستر جشنواره گفت: در مجموع ۱۸۶ اثر شامل، ۱۰۴ اثر صحنه‌ای و ۸۲ اثر میدانی به دبیرخانه بیستمین جشنواره تئاتر فتح رسید.

همایون قنواتی افزود: امسال آثاری از ۲۸ استان کشور به دبیرخانه بیستمین جشنواره تئاتر فتح رسید در حالی که پارسال از ۲۴ استان آثاری به جشنواره تئاتر رسیده بود که شاهد رشد کمی و کیفی هستیم.

وی ادامه داد: از مجموع آثار رسیده به جشنواره تئاتر، ۱۴ اثر از ۱۴ استان پذیرفته شد.

قنواتی درباره معرفی آثار راه یافته به دور رقابت‌ها گفت: «عروس» از اصفهان، «من باید بروم» از ساری، «در این روزها» از شازند اراک، «سیاحی» از البرز، «جنگ زیر پوست من و مادرم» از آبادان، «نجواهای پشت دیوار» از دهلران، «نورالدین» از تبریز، «اشک سرخط مشق» از خرمشهر و «خاطراتی که هرگز فراموش نمی‌شود» از مینوشهر آثار برگزیده در بخش میدانی هستند.

وی ادامه داد: در بخش صحنه‌ای نیز نمایش‌های «آسمان آبی» از همدان، «صورت چین خورده یک نخل» از خرمشهر، «با من حرف نمی‌زنی چرا» از تهران، «حاتم» از اهواز، «حیاط خلوت» از رشت، «عالیه» از آبادان، «شب که می‌زنیم به آب به شب» از گچساران، «روشان» از خرم آباد، «لبخند بزن هاگ» ازمشهد و «اسد کو» از میناب در بخش صحنه‌ای به دور رقابت‌ها راه یافتند.

وی گفت: آثار هنری در سه تالار خلیج فارس، فانوس و شهرداری خرمشهر روی صحنه می‌روند و برای نمایش‌های میدانی با توجه گرمی هوا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در مجتمع امام رضا، بازار روز، مجتمع تجاری کنزالمال و بلوار ساحلی برای نمایش این آثار پیش بینی شده است.

قنواتی افزود: اعضای هیأت‌های انتخاب آثار در بخش صحنه‌ای حمیدرضا سالاروند، حمید طالبی، عبدالرضا انصاری، سعید آلبوعبادی، علیرضا خردمند، رضا محمدی، حسین مطوری و در بخش میدانی عبدالله حلیات، عادل کروشاوی، وحید فقیهی، عبدالرضا سواعدی بودند.بیستمین جشنوار ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۱۰ تا ۱۴ تیر در خرمشهر برگزار می‌شود.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 2218