امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

رونمایی چهار مجموعه شعر از شاعران هرمزگانی

میناب نیوز:چهار کتاب شامل مجموعه شعرهای شاعران استان هرمزگان رونمایی شد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، علیرضا درویش نژاد در آیین رونمایی از چهار کتاب شعر از شاعران استانی، اظهار کرد: جایگاه قلم در حوزه عقلانیت قابل توجه است و هر عقل سلیمی حکم می کند که قلم باید همیشه فعال باشد.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید”ن و القلم و ما یسطرون”، با تاکید براینکه کتاب الهی نیز بر بهره گیری از قلم تاکید دارد، افزود: تاکید قرآن براین مسله، نشان دهنده اهمیت بسیار بالای قلم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه نمی توان ضرورت قلم را نادیده گرفت، ادامه داد: قلم، اندیشه و شعر بسته به فطرت آدمی است و اگر قلم نباشد سینما، تیاتر و حتی تابلوهای نقاشی هم خلق نمی شوند.

درویش نژاد با بیان اینکه این جایگاه و اهمیت نشان دهنده بنیادی بودن جایگاه قلم است، بیان کرد: سال ۸۷ اولین کنگره شعر و داستان جوان کشور در هرمزگان برگزار شد و نمی دانیم چرا بعد از چند سال این رویه قطع شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تاکید براینکه برگشتن به گذشته فایده ندارد و باید رو به آینده نگاه کنیم.

وی با تاکید بر احیاء این کنگره، گفت: پیگیری های جدی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و مسوولان مربوطه دراین وزارتخانه درخصوص مجوز برگزاری این کنگره قول مساعد داده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه که بزودی مقدمات برگزاری این جشنواره فراهم می شود، افزود: در نظر داریم طی هفته های آتی جلسات مشورتی درخصوص احیاء کنگره شعر و داستان جوان برگزار شود.

درویش نژاد با اظهار اینکه این کنگره تا پایان سال جاری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این کنگره سالهای سال ادامه یابد و روند آن قطع نشود.

گفتنی است، در ادامه از چهار مجموعه شعر به چاپ رسیده از شاعران استان شامل شکل وارونه دریا در چشم اثر یداله شهرجو، در یک استپ سینه به من رسید اثر امین امیری، جنوب با طعم لیوا اثر بلقیس بهزادی و نامم درخت انصاری اثر عبدالحمید انصاری نسب رونمایی و مورد بررسی قرار گرفت واز تعدادی شاعران هرمزگانی در پایان مراسم تقدیر شد.

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 230

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge