امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

دومین همایش علمی آموزشی سیدالساجدین در روستای نصیرایی میناب برگزار می شود

میناب نیوز : مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ع) روستای نصیرایی شهرستان میناب از برگزاری دومین همایش علمی آموزشی سیدالساجدین از سلسله برنامه های شهرستانی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در این کانون خبر داد.

به گزارش میناب نیوز ، مصطفی چمل نژاد، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ع) روستای نصیرایی شهرستان میناب ، هدف از برگزاری این همایش را توسعه، تبلیغ و نشر معارف امام سجاد(ع) برشمرد و گفت: این همایش در ٤ بخش علمی، آموزشی، فرهنگی و برنامه های جنبی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این همایش از ١٩ مهر مصادف با ٢٠ محرم الحرام ١٤٣٩ شروع و تا شب شهادت امام سجاد(ع) ادامه خواهد داشت، به معرفی بخش های مختلف این همایش پرداخت و افزود: در بخش آموزشی، کارگاه سه روزه صیحفه سجادیه در سطح شهرستان میناب برای سفیران ولایت کانون های مساجد پیش بینی شده است.

چمل نژاد با اشاره به اینکه حجت الاسلام و المسلمین فکری، مدرس تخصصی صحیفه سجادیه این کارگاه آموزشی را مدیریت خواهد کرد، یادآور شد: در این ارتباط همچنین دو نشست آموزشی با محوریت رساله حقوق امام سجاد(ع) برگزار می شود.

وی، نشست های آموزشی با جامعه فرهنگیان، دانش آموزان و زندانیان شهرستان میناب با محوریت بررسی سیره امام سجاد(ع) از جمله برنامه های آموزشی این همایش ذکر کرد و گفت: در بخش علمی همایش که مصادف با شب شهادت آن امام همام برگزار می گردد، سخنرانی میهمانان خارجی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در جمع اعضای کانون ها و هیئات مذهبی مزین به نام امام سجاد(ع) در مسجد روستایی نصیرایی صورت می گیرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به تشریح برنامه های جنبی همایش، افزود: دیدار با خانواده معزز شهداء، عیادت از بیماران و توزیع نان نذری در تعدادی از نانوایی های سطح شهر و روستا به نام امام سجاد(ع)، تکثیر و توزیع صلوات خاصه امام سجاد(ع) از جمله برنامه های جنبی همایش خواهد بود.

وی در پایان گفت : برگزاری مسابقه حفظ چهل حدیث از امام سجاد(ع)، مسابقه چهل سوال از رساله حقوق امام سجاد(ع) و مسابقه برداشت آزاد از دعای ٢٤ صحیفه سجادیه از جمله مسابقات فرهنگی این همایش است .

 

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 2326

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge