امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

هفتمین سوگواره نوحه های نشسته شهرستان میناب برگزار شد

میناب نیوز : دبیر اجرایی و مسئول انجمن نوحه های نشسته شهرستان میناب گفت : هفتمین سوگواره نوحه های نشسته(پامنبری) شهرستان میناب ویژه برادران به میزبانی روستای محمودی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش میناب نیوز ، شهریارعبداللهی ، حفظ و پاسداشت آیین و سنن اصیل در عزاداری ها و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا را ازجمله اهداف برگزاری این سوگواره است و افزود : این سوگواره به همت انجمن نوحه های نشسته و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب برگزار شد .

وی عنوان کرد: این سوگواره، روز پنجشنبه ۲۰ مهر مصادف با ۲۱ محرم، ساعت ۱۵ با حرکت فرش عزای سیدالشهدا(ع) از روستای رضاعلیچی شهرستان میناب که میزبان سال گذشته سوگواره بود به سمت روستای محمودی این شهرستان ، میزبان امسال آغاز به کار  کرد و آیین اختتامیه آن نیز ساعت ١٥ جمعه ٢١ مهر برگزار شد.

عبدالهی با اشاره به رقابت۴۲ گروه نوحه خوانی نشسته در این سوگواره، گفت : قدمت نوحه خوانی و سینه زنی به صورت نشسته، به بیش از ۲۰۰ سال پیش برمی گردد و منشا شکل گیری آن از شهرستان میناب است.

وی افزود : نمایشگاه عکس محرم ، کارگاه آموزشی و تجلیل از پیرغلامان حسینی نیز انجام شد .

این فعال فرهنگی مذهبی خاطرنشان کرد: سوگواره نوحه های نشسته خواهران نیز ۲۸ مهرماه مصادف با ۲۹ ماه محرم در حسینیه حضرت فاطمه(س) روستای حکمی شهرستان میناب برگزار می شود.

گفتنی است ؛ سینه زنی نشسته در چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی به نام شهرستان میناب ثبت ملی شد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 2329

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge