امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

برپایی آیین شب شعر گل واژه های عطش در میناب

میناب نیوز:به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان شب شعر «گل واژه های عطش» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کانون شهید عمرانی میناب برگزار شد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان این که شهرستان میناب به لحاظ فرهنگی و هنری در کشور دارای جایگاه ویژه ای است، گفت: قدمت تاریخی میناب و اعتقادات قلبی مردم این شهر به اهل بیت موجب شده است تا میناب به عنوان مهد اندیشه فکر و هنر دینی مطرح شود.

وی در ادامه به تشریح واقعه کربلا از منظر هنر پرداخت افزود: اساس خلقت بشر و انسان از یک سو بر پایه زیبایی و هنر است و حماسه کربلا یکی از مصادیق زیبایی های خداوند است.

درویش نژاد خاطرنشان کرد: حماسه ها بر پایه جنگ است اما حماسه کربلا زیبایی های فراوانی که از جنگ به دور است را در ذهن تداعی می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان این که همه بخش های کربلا زیبا و آموزنده است افزود: گاهی در حماسه عنصر اصلی شجاعت، گاهی عشق، گاهی گذشت و گاهی نیز وادار کردن دشمن به فکر و فرصت اندیشدن است و بر همین اساس سیدالشهداء در شب عاشورا از دشمن وقت می گیرد یعنی در واقع راه اندیشیدن را به دشمن خود نشان می دهد تا شاید از مسیر اشتباه بازگردد.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) فلسفه خلقت را در کربلا به بهترین شیوه به نمایش گذاشت و اوج آن نماز ظهر عاشورا است که به عنوان شکوه و عظمت بزرگ حماسه کربلا به حساب می آید و حتی در نماز عاشورا نیز به دشمنان خود فرصت اندیشه و تدبیر در عمل می دهد.

در آیین شب شعر «گل واژه های عطش» ۱۲ نفر از شاعران میناب و استان هرمزگان اشعار و سروده های آیینی خود را قرائت کردند.

گفتنی است: مشاور فرهنگی استاندار، معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب، رؤسای ادارات، شاعران و مداحان اهل بیت(ع) از جمله مهمانان این برنامه بودند.

 

 

 

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 245

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge