چاپ این صفحه

جشنواره سور،سرنا و زندگی در شهرستان میناب برگزار می شود

میناب نیوز: معاون برنامه ریزی و امور عمرانی گفت: جشنواره سور، سرنا و زندگی در شهرستان میناب برگزار می شود.

به گزارش میناب نیوز، مسعود قاسمی در نشست برگزاری جشنواره سور ، سرنا و زندگی که در سالن اجتماعات معاونت استانداری وفرمانداری ویژه شهرستان میناب برگزارشد با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره بومی و محلی انتقال آیین و سنتی است که از گذشتگان و نیاکان به ما رسیده است اظهار کرد: با برگزاری چنین جشنواره های این آیین ها به نسل کنونی انتقال می یابد.

وی افزود: امروز کشورهای درجهان هستند که با موفقیت در زمینه های فرهنگی رشد اقتصادی کشور خود را افزایش دادند و ما نیز با برگزارهای جشنواره های فرهنگی در شهرستان میناب در جهت جذب توریست و سرمایه گذار گام برداریم.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی معاونت استانداری و فرماندار ویژه شهرستان میناب تصریح کرد: میناب کهن نگین شرق استان هرمزگان است که با دارا بودن ظرفیتهای مختلف از جمله استعداد وافر در زمینه صنایع دستی و موسیقی سنتی می تواند خیل عظیمی گردشگران را به سمت سوق دهد.

وی گفت: جشنواره سور سرنا زندگی با برنامه ریزی های صورت گرفته از 23 اسفند ماه به مدت سه روز در تیرور شهرستان میناب برگزار می شود.

علیرضا درویش نژاد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره سور ، سرنا و زندگی در چند روز آینده درشهرستان میناب اظهار کرد: جشنواره های  بومی و محلی باعث ایجاد شادی و نشاط در جامعه و در بین مردم می شود .

وی با بیان این مطلب که شهرستان میناب دارای پیشینه تاریخی و قدمت بالای است گفت: ضمن حفظ آیین های شهرستان میناب و با برگزاری جشنواره های  بومی محلی مختلف آن را به دنیا معرفی کنیم .

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: زیر بنانی توسعه ورشد اقتصادی در هر جامعه رشد فرهنگی آن جامعه است و برای توسعه شهرستان میناب در بخش های مختلف باید برنامه های فرهنگی آن را افزایش دهیم.

وی کشور ایران اسلامی اسطوره های فراوانی دارد و نیازمند اسطوره سازی نداریم بلکه در جهت معرفی آنهار باید تلاش کنیم.

درویش نژاد افزود: تعزیه خوانی و مراسم علم پیغمبر سال ها است که به صورت مردمی در شهرستان میناب برگزار می شود  و با تلاش مضاعف این آیین را بیشتر در کشور معرفی کنیم .

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 2461