چاپ این صفحه

تاکید استاندار هرمزگان بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی

میناب نیوز: استاندار هرمزگان بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی تاکید کرد.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در نشست با جمعی از فعالان صنایع دستی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه باید حمایت ویژه ای از فعالان حوزه صنایع دستی هرمزگان صورت گیرد، عنوان کرد: صنایع دستی به عنوان یکی از بخش های اقتصادی و فرهنگی هرمزگان هم در حفظ و ترویج فرهنگ بومی و سنتی این استان موثر است و هم جنبه اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: باید چشم انداز مناسبی برای صنایع دستی هرمزگان ترسیم شود چون این استان از صنایع دستی منحصربفردی همچون محصولات دریایی و لباس های سنتی برخوردار است که برای مردم جذاب هستند.

استاندار هرمزگان افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با تشکیل اتاق فکر در این حوزه از نظرات متخصصان و فعالان این بخش استفاده کند تا در اقدامات خود در حوزه صنایع دستی نوآوری و خلاقیت داشته باشد.

همتی خواستار برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای هرمزگان شد و اظهار کرد: راه اندازی بازارچه های فروش صنایع دستی در تمامی شهرستان های هرمزگان از طرح های مهمی است که باید به طور جدی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: مکان یابی مناسبی برای ایجاد بازارچه های فروش صنایع دستی به خصوص در سواحل و بنادر هرمزگان صورت گیرد و غرفه های زیبایی برای عرضه این محصولات در تمامی فصول سال ایجاد شود.

استاندار هرمزگان بر لزوم معرفی و تبلیغ صنایع دستی استان هرمزگان در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید به سمت روش های جدید و علمی برای بازاریابی محصولات صنایع دستی هرمزگان گام برداشت و در این راستا از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده شود.

همتی ضمن تاکید بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی، بیان کرد: نمونه های صنایع دستی هرمزگان به وزارتخانه ها، بنگاه های بزرگ اقتصادی و ادارات معرفی شود تا برای اهدای هدایا از این محصولات استفاده کنند.

در پایان این دیدار تعدادی از صنعتگران برتر حوزه صنایع دستی هرمزگان از سوی استاندار هرمزگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 2554