امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

مینابی ها در جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی در یاسوج درخشیدند

میناب نیوز:رییس انجمن نمایش هرمزگان : هفتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی یاسوج با معرفی نفرات برتر به پایان رسید و تنها نماینده هرمزگان در این جشنواره با دست‌پر به خانه بازگشت.

به گزارش میناب نیوز،حسین کریمی زاده گفت : هفتمین جشنواره آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی، از ۲۹ تیرماه تا ۱ مردادماه ۹۷، به مدت سه شب در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و نمایش «بال‌های اهورا » به کارگردانی حبیب اله ناصری و باقر رمضان زاده از گروه صدف شهرستان میناب یکی از برگزیدگان این جشنواره ملی بود.

وی افزود : با رای هیئت‌داوران، محمدحسین ناصر بخت، اردشیر صالح پور و هوشنگ جاوید  سه اثر نمایشی، به ترتیب مقام اول تا سوم را به دست آوردند: نمایش «شابریون» استان خوزستان، نمایش «بال‌های اهورا» استان هرمزگان و نمایش «وصال یار» استان کردستان  و یک اثر نقالی با عنوان  «نقل سلسله الذهب» به نقالی «محمد رفیع شیخی» از استان البرز برگزیده شدند.

کریمی در ادامه بیان کرد : تئاتر «بال‌های اهورا» سرگذشت دختری را روایت می‌کند که با اعتقادات قلبی خود به حضرت امام رضا (ع) تمسک می‌جوید و با حضورش در حرم تجربه‌های تازه‌ای کسب می‌کند.

گفتنی است : در این نمایش محمد اختیاری، عبدالکریم حمزوی،  طاهره آزادی،  زینب رسولی،  بتول رمضان زاده و طهورا حمزوی ایفای نقش کردند؛ جواد ذاکری و موسی قلعه مینابی طراحی و اجرای موسیقی نمایش را بر عهده داشتند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 2591

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge