امروز: سه شنبه 28 فروردين 1403 برابر با 16 آوریل 2024

هنر و موسیقی محلی از جایگاه ویژه ای در کشور برخور دارند / افتتاحیه جشنواره سنتی محلی سور، سرنا، زندگی در شهرستان میناب

میناب نیوز: سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: هنر و موسیقی های محلی همچون سور، سرنا و زندگی از جایگاه ویژه ای در کشور و استان هرمزگان برخوردار هستند.

به گزارش میناب نیوز، ایرج حیدری در آئین جشنواره سنتی محلی سور، سرنا، زندگی در شهر تیرور شهرستان میناب با اشاره به قدمت بالای تمدنی ایران اسلامی، اظهار کرد: کشور ایران اسلامی مهد تمدن در جهان می باشد و دنیا به خاطر این تمدن فاخر سر تعظیم فرو می آورد.

وی گفت: تمدن ایران اسلامی از چنان قدمتی برخوردار است که در ۱۵۰۰ سال پیش در این تمدن تاریخی فعالیتهای پزشکی وجود داشته است و  کشورهای غربی برای رسیدن به این سطح از تمدن تاریخی فاصله زیادی دارند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: ایران اسلامی نه تنها در حوزه تمدنی بلکه در حوزه فرهنگ و موسیقی ، ارزش های والای انسانی و اجتماعی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و دارای گذشته ای پر افتخار است.

حیدری گفت :موسیقی های سنتی و محلی همچون سور، سرنا و زندگی منافاتی با ارزش های اعتقادی و اسلامی ندارند و باید با برقراری ارتباط بین گذشته و امروز دستاوردهای های هنری به ویژه فرهنگ و هنرهای محلی خود را حفظ کنیم.

وی با قدردانی از برگزاری جشنواره سنتی و محلی سور، سرنا و زندگی، خاطر نشان کرد: از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره موسیقی محلی به ویژه اهالی شهر تیرور شهرستان میناب قدردانی می کنم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 2740

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge