امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

درگذشت بنیانگذار تئاتر نوین هرمزگان / عبدالهادی معتمدی

میناب نیوز : "اسمعیل جهانگیری" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پی درگذشت هنرمند پیشکسوت تئاتر هرمزگان عبدالهادی معتمدی پیام تسلیتی را صادر نمود.

به گزارش میناب نیوز، در متن این پیام آمده است: از شنیدن خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت تئاتر هرمزگان جناب آقای عبدالهادی معتمدی بسیار متاثر شدم اینجانب وظیفه خود می دانم به عنوان متولی فرهنگ و هنر استان این ضایعه را خدمت خانواده، سایر بازماندگان و اهالی فرهنگ و هنر استان، تسلیت عرض نمایم.

شایان ذکر است: وی متولد 1326 رودان، آموزگاری بازنشسته، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در آموزشگاه بزرگمهر رودان سپری کرده و پس از اخذ مدرک دیپلم کامل در رشته طبیعی –سال1348- در دانشکده تربیت معلم تهران (انستیتوی امور هنر) پذیرفته می شود و در رشته ی هنر به ویژه تئاتر در نزد اساتیدی چون ایرج زهری به تحصیلات خود ادامه می دهد و نایل به کسب مدرک فوق دیپلم هنری می شود.

پس از بازگشت به بندرعباس در نخستین اقدام خود، گروه نمایش «گِشِر» را راه اندازی می کند. 

گفتنی است: عبدالهادی معتمدی پایه گذار تئاتر نوین هرمزگان یکی از چهره های درخشان تئاتر استان هرمزگان، فردی بی ادعا و بسیار متواضع که از همان پیش از انقلاب از تئاتر به عنوان ابزاری مبارزه جویانه علیه نظام ستم شاهی استفاده می کرده است

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 3470

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge