امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

تعزیه هرمزگان ، قابلیت مطرح شدن در سطح ایران و جهان را دارد

میناب نیوز:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در اولین دیدار با هیأت رییسه جدید انجمن تعزیه و شبیه خوانی استان هرمزگان گفت : تعزیه هرمزگان ، قابلیت مطرح شدن در سطح ایران و جهان را دارد .

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ، علیرضا درویش نژاد ضمن آرزوی توفیق برای هیأت رییسه جدید انجمن تعزیه و شبیه خوانی استان افزود : هیأت رییسه پیشین انجمن با توجه به کمبودهای فراوان مالی و اعتباری توانستند با شناسایی مناسب ظرفیت ها و پتانسیل ها اقدامات مناسب زیر بنایی را ایجاد و به نتیجه مطلوب برسانند .

وی بر حمایت جدی و همه جانبه از هنر دینی و به ویژه تعزیه خوانی تاکید کرد و اظهار داشت : تعزیه علاوه بر زمینه ها و خواستگاه مذهبی و اعتقادی ، از جنبه های بسیار غنی هنری و فرهنگی برخوردار است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد : زبان هنر بهترین شیوه برای ترویج منش و سیره اهل بیت (س) می باشد و حمایت از این هنر و اشاعه و ترویج آن از ضروریات است .

علیرضا درویش نژاد وجود بیش از ۳۰۰ گروه تعزیه خوان در سراسر استان را به عنوان ظرفیتی عظیم و قابل اعتنا دانست و گفت : با توجه به این ظرفیت و پتانسیل ، در صورت حمایت مناسب و برنامه ریزی اصولی ، تعزیه استان ، قابلیت ارائه و معرفی شدن در سطح ملی و جهانی را دارد و رسیدن به این جایگاه ، هدف اصلی انجمن تعزیه و شبیه خوانی استان باید باشد .

وی از انعقاد تفاهم نامه مشترک با انجمن تعزیه و شبیه خوانی استان هرمزگان خبر داد و افزود : این تفاهم نامه ، شامل موارد حمایتی ، شناسایی آسیب ها ، رفع شبهات ، به روز کردن اجرای تعزیه ها ، اصلاح نسخ ، ساماندهی و ثبت گرو ه ها ی تعزیه خوان استان ، تجلیل از پیر غلامان و نو غلامان شبیه خوان و … می باشد .

در ادامه هیأت رییسه جدید انجمن به ریاست اسحاق ایرانمنش به بیان نظرات و دید گا های خود پرداختند و خواستار حمایت جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه تعزیه خوانی استان شدند .

گفتنی است : در پایان علاوه بر تقدیم احکام هیأت رییسه جدید انجمن با اهدای لوح سپاس از زحمات و تلاش های عباس محمدی ، رییس سابق انجمن تعزیه و شبیه خوانی هرمزگان تقدیر و تشکر شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 370

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge