امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

جشن بزرگ برداشت هندوانه شب یلدا در شهرستان میناب برگزار شد

میناب نیوز : جشن بزرگ برداشت هندوانه شب یلدا در گوربند میناب برگزار شد .

به گزارش میناب نیوز ، با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی ، جشن بزرگ برداشت هندوانه به مناسبت شب یلدا شب در روستای گوربند میناب برگزار شد.

محمد محسنی با تشکر از دهیاری و شورای اسلامی روستای گوربند میناب و دیگر مسئولان در برگزاری این مراسم گفت: بزرگداشت شب یلدا، پاسداشت از هویت فرهنگی و ارج نهادن به جایگاه خانواده است و باید مورد توجه قرار گیرد تا به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی افزود : برگزاری آیین شب یلدا از گذشته تا به امروز استمرار داشته و متناسب با گذر زمان تغییراتی در برگزاری آن به وجود آمده اما ساختار و ماهیت آن تغییری نکرده است.

محسنی با بیان اینکه روستای گوربند میناب از مهم‌ترین مناطق کشت هندوانه پاییزه در هرمزگان است، تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر نقاط ایران در این فصل با شرایط آب و هوایی نامساعد روبروست، برگزاری رویدادهای فرهنگی می‌تواند باعث جذب گردشگران و رونق گردشگری در منطقه باشد‌.

جشن بزرگ برداشت هندوانه روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه در استادیوم ورزشی شهدای گوربند میناب با حضور مردم علاقه‌مند به فرهنگ و میراث ناملموس، به‌صورت زنده از صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس پخش شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 3743

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge