امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

عکاسی از سنگ نگاره های باستانی روستای بست قلات در تور عکاسی هنرمندان بستکی

میناب نیوز:سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک گفت : عکاسی از سنگ نگاره های باستانی روستای بست قلات در تور عکاسی هنرمندان این شهرستان برای اولین بار صورت گرفت .

به گزارش  میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام عبدالرضا شیبانی اظهار داشت : این تور عکاسی به منظور استفاده هر چه بیشتر هنرمندان عکاس از جلوه های طبیعی شهرستان صورت می پذیرد و در پایان، نمونه هایی از تصاویر ضبط شده توسط هنرمندان در قالب گزارش تصویری و مجموعه عکس در اختیار رسانه ها قرار می گیرد .

وی تصریح کرد : این گونه برنامه ها باعث می شود هنرمندان با تکنیک های مختلف عکاسی آشنا شوند و عکاسان می توانند آموخته های خود را در کارگاه های آموزشی عکاسی با تجربه ای نو از طبیعت به عینیت تبدیل کنند .

شیبانی به ویژگی خاص این تور عکاسی اشاره کرد و افزود : عکاسی از سنگ نگاره های باستانی روستای بست قلات که برای اولین بار و به صورت اتفاقی صورت گرفت از ویژگی های خاص این توربود .

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک عنوان کرد : از طریق ثبت و بررسی این بوم ها یا سنگ نوشته ها می توان گذشته پررمز و راز مردمان این منطقه را شناخت و به تاریخ ، خط ،هنر ، زبان ، محیط اقلیمی ، اسطوره ها و از همه مهمتر ، اندیشه های آن ها پی برد .

وی یادآور شد : روستای بست قلات قدیم ،یکی از روستاهای اسرار آمیز شهرستان است که سال هاست این روستا متروکه شده اما آثار به جای مانده از مردم، نشان از قدمتی طولانی دارد .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 387
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge