امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

تگرگ محصولات کشاورزان مینابی را نابود کرد / عدم پرداخت خسارت سالهای گذشته کشاورزان مینابی توسط صندوق بیمه

میناب نیوز : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: بارش شدید تگرگ در این شهرستان باعث از بین رفتن محصولات کشاورزی شد و به 1 هزار و 360 هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده است.

به گزارش میناب نیوز ، محمد سالاری افزود: بالغ بر 13 میلیارد و 100 میلیون تومان به محصولات کشاورزی و 375 میلیون تومان به سیستم آبیاری تحت فشار که عمدتا لوله های تیپی می باشد خسارت وارد شده است.

وی اضافه کرد: کشاورزان روستا های زرتوچی، راونگ، توکهور و چاه غربال از عمده کشاورزانی بوده اند که محصولاتشان از بین رفته است.

سالاری بیان کرد : هندوانه، گوجه فرنگی، خیار سبز و پیاز از مهمترین محصولاتی است تگرگ آنها را از بین برده است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزان به دلیل عدم اعتبارات کافی، سال گذشته قادر به پرداخت خسارت بهره برداران نبوده است اظهار داشت: کشاورزان به دلیل نپرداختن خسارات سالهای گذشته توسط صندوق بیمه امسال محصولات خود را بیمه نکرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و حمایت به موقع صندوق بیمه از کشاورزان، انگیزه بیمه کردن محصولات کشاورزی را در آنها ایجاد کرد .

وی درپایان افزود: پیگیری بیمه محصولات کشاورزی، اطلاع رسانی هواشناسی و هشدار به کشاورزان در روزهای بارانی، لایروبی رودخانه ها و باز کردن مسیر رودهای پر آب از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان میناب در سالجاری می باشد.

3239 بازدید
رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در حوادث
کد خبر: 1603

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge