امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس

میناب نیوز : دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد .

 به گزارش میناب نیوز ، دكتر جاسم جادری استاندار هرمزگان در مراسم افتتاح این دبیرخانه ضمن ابراز خرسندی از تثبیت دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس در استان هرمزگان، عنوان کرد: خلیج فارس بیانگر تاریخ و هویت دینی و ملی ما ایرانیان است و در کنار روز ملی خلیج فارس باید برنامه های مرتبط با این موضوع در طول دیگر ایام سال نیز توسط دبیرخانه جشنواره خلیج فارس اجرایی شود.

وی ادامه داد: مدیریت استان هرمزگان نیز تلاش می کند با دید وسیع از برنامه های منسجم برای معرفی خلیج فارس حمایت کند.

استاندار هرمزگان افزود: استان هرمزگان به عنوان قلب تپنده ایران اسلامی در موقعیتی استراتژیک قرار دارد و مردم این استان با تقدیم شهدای بسیار، پاسداران خوبی برای خلیج فارس بوده اند.

جادری با اشاره به تدابیر دولت برای عمران و آبادانی جزایر و سواحل خلیج فارس، تصریح کرد: توجه به موضوع مهم خلیج فارس از جنبه های مختلف، رسالت دینی و ملی ماست و در جهت تقویت جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با اختصاص اعتبارات ویژه و همچنین فضای فیزیکی بیشتر و مناسب تر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، به اجرای برنامه های مرتبط با خلیج فارس در طول سال کمک کنیم.

شایان ذکر است؛ علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این مراسم، بیان داشت: با افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، تلاش می کنیم تا برنامه های مرتبط با خلیج فارس از یک روز به یک جریان در طول سال گسترش یابد.

وی ادامه داد: برنامه هایی برای راه اندازی موزه هنری و موزه صوتی برای حفظ آواها و نواهای مخصوص خلیج فارس در دست اجرا داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: همچنین برای برگزاری همایش های مختلف با موضوع خلیج فارس برنامه ریزی شده که در ابتدا به دنبال برگزاری همایش پژوهشی خلیج فارس هستیم.

درویش نژاد اظهار داشت: خلیج فارس هویت سرزمینی ما ایرانیان است و با اجرای این برنامه ها تلاش می کنیم حقانیت آن در دنیا ثابت شود.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1287

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge