امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

نظام درآمد هزینه ای در هرمزگان اجرا خواهد شد / کارگروه اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها تشکیل شود

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : پنج استان به عنوان پایلوت برای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی طبق نظام درآمد هزینه ای پیشگام شده اند که یکی از آنها استان هرمزگان است.

به گزارش میناب نیوز ، جاسم جادری در نخستین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با بیان اینکه براساس بخشنامه وزیر کشور هر 15 روز یک بار جلسات این ستاد باید برگزار و گزارش کار در خصوص اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان ها ارائه شود، عنوان کرد: کارگروه های زیرمجموعه و همچنین ستاد و قرارگاه های متناظر اقتصاد مقاومتی باید در شهرستان ها نیز تشکیل شود.

وی ادامه داد: مدیرانی که در زمینه اقتصاد مقاومتی مسئولیت دارند باید راهکار لازم برای اجرای این برنامه در دستگاه خود را تدوین کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به پایش عملکرد فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی براساس شاخص های برنامه اقتصاد مقاومتی، افزود: ارزیابی عملکرد استانداران نیز طبق اقتصاد مقاومتی انجام می شود.

جادری با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی وظیفه دستگاه ها و نهادهای مختلف است، اظهار داشت: قرار شده جایگاه تصمیم گیری و شورای برنامه ریزی در استان ها ارتقا یابد و همچنین اختیار استانداران در زمینه اقتصاد مقاومتی افزایش پیدا کند و نظام درآمد هزینه ای نیز در استان ها عملیاتی شود.

وی گفت: سال 95 اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه است که براساس اقتصاد مقاومتی تنظیم شده و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری اولویت نخست کشور اقتصاد مقاومتی و تولید است و دستگاه های مسئول موظف هستند از همه ظرفیت خود برای فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و راکد استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی را از برنامه های مهم دولت دانست و بیان داشت: شناسایی پروژه های قابل واگذاری و سرمایه گذاران صاحب صلاحیت جهت واگذاری و همچنین تشکیل کارگروه ها برای واگذاری این طرح ها باید توسط دستگاه های مسئول انجام شود.

جادری با بیان اینکه برای اجرای طرح درآمد هزینه ای استان ها به سه گروه تقسیم شده اند، اضافه کرد: پنج استان به عنوان پایلوت برای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی طبق نظام درآمد هزینه ای پیشگام شده اند که یکی از آنها استان هرمزگان است.

وی خاطرنشان کرد: باید در دستگاه های اجرایی استان مسئولی برای پیگیری برنامه اقتصاد مقاومتی و نظام درآمد هزینه ای تعیین شود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: برای اینکه اقتصاد مقاومتی را به خوبی اجرا کنیم نیاز است، قوانین اصلاح و تسهیلات بانکی مناسب برای اجرای کار فراهم و زمینه سرمایه گذاری هم ایجاد شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1782

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge