امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

تا مشکل معیشت مردم حل نشود ، نمی توان با قاچاق مبارزه کرد

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : تا زمانی که مشکل معیشت مردم حل نشود، نمی توان با قاچاق مبارزه کرد.

به گزارش میناب نیوز ، جاسم جادری در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان، عنوان کرد: کالاهای قاچاق از مرزهای مختلف کشور وارد می شوند اما به دلیل برنامه ریزی و تلاش و هماهنگی بسیار خوب، استان هرمزگان رتبه نخست مبارزه با قاچاق کالا در سطح کشور را به دست آورده است.

وی با تاکید بر ضرورت تحقیق و پژوهش در مبارزه با قاچاق، ادامه داد: پس از مطالعه و بررسی های مختلف مشخص شده یکی از راهکارهایی که می تواند به مبارزه با قاچاق کمک کند انجام کار تحقیقی و پژوهشی است که 100 موضوع در این زمینه احصا شده و مراکز علمی و دانشگاهی می توانند با کار پژوهشی ایده های خود را در این زمینه ارائه دهند.

استاندار هرمزگان خواستار انجام کار فرهنگی در مبارزه با قاچاق شد و افزود: در این راستا با توجه به اینکه صدا و سیما امکانات و مخاطبان خوبی دارد می تواند با استفاده از اندیشمندان و صاحب نظران، کارهای فرهنگی مرتبط با مبارزه با قاچاق را انجام دهد و این کار باید مداوم باشد تا موارد منفی قاچاق به خوبی در سطح جامعه مطرح شود.

جادری با بیان اینکه 400 هزار نفر مرزنشین در قالب 400 روستا در هرمزگان زندگی می کنند که باید با برنامه ریزی مناسب معیشت آنها را تامین کنیم، تصریح کرد: باید تصمیمات اساسی در این کمیسیون برای کاهش قاچاق اتخاذ کنیم و ایده های مناسب ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق است و برای مبارزه با قاچاق باید به سمت تقویت تولید داخلی برویم و برنامه ریزی شده 10 هزار واحد صنعتی در سراسر کشور که 308 واحد آن در هرمزگان است، سال جاری فعال شوند چون تا زمانی که مشکل معیشت مردم حل نشود، نمی توان با قاچاق مبارزه کرد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: مبارزه با قاچاق در هر سطحی لازم است اما باید مبارزه و برخورد با دانه درشت ها و سرباندهای قاچاق در اولویت باشد. جادری تاکید کرد: باید در برخورد با قاچاق برنامه درست برای معیشت مردم و همچنین وحدت رویه داشته باشیم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1852

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge