امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

حضور معاون رئیس جمهور در مراسم تشییع شهیدان محیط بان هرمزگان / محیط بانان شهادت را افتخار می دانند

میناب نیوز : معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : محیط بانان نه تنها از ارزش ها و اهداف شان عقب نشینی نمی کنند بلکه انگیزه شان برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش افزایش پیدا کرده است و شهادت در این راه را افتخار خود می دانند .

به گزارش میناب نیوز ، معصومه ابتکار در مراسم  تشییع محمد دهقانی و پرویز هرمزی شهیدان محیط بان هرمزگان که در ارتفاعات کوه گنو در درگیری با شکارچیان متخلف به شهادت رسیدند گفت: تقارن روز تشییع دو محیط بان هرمزگانی با سالروز درگذشت مولای متقیان حضرت علی (ع)، نشان دهنده مظلومیت این محیط بانان عزیز بوده است که در راه پیشوای شیعیان و در مسیر دفاع از مرز وبوم کشور از جان خود گذشتند.

وی با بیان اینکه محیط بانان راست قامتانی هستند که در راه دفاع از طبیعت و میراث طبیعی کشور با قدرت و استوار ایستاده اند، اضافه کرد: ضمن تشکر از نیروهای امنتی و انتظامی که در سریعترین زمان ممکن متخلفین را دستگیر کردند، انتظار داریم قوه قضاییه به سرعت به این پرونده رسیدگی کند تا دوست داران محیط زیست بدانند که در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچگاه عدالت از بین نمی رود.

وی با اشاره به اینکه از تمامی کسانی که امروز با حضورشان در این مراسم ثابت کردند محیط زیست موضوعی ملی است، تشکر می کنم، تصریح کرد: وقوع چنین جنایتی در ماه مبارک رمضان جای تأسف دارد و نمی دانم این محیطبانان به چه گناهی باید به شهادت می رسیدند.

ابتکار با بیان اینکه سازمان محیط زیست تلاش خود را برای جلب مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست و آموزش عشق ورزی به طبیعت انجام داده است، خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس به ویژه استان هرمزگان می خواهم که همگام با دولت در مسیر تقویت تجهیزات، معیشت و دستمزد محیط بانان تلاش کنند زیرا نباید این قشر در مظلومیت و تنهایی به سر ببرند.

معاون رئیس جمهور و رئیس حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه دولت یازدهم در این راستا اقدامات وسیعی از جمله تصویب تعلق 3 هزار امتیاز به حقوق محیط بانان انجام داده است که امیدوارم با تعامل مجلس دهم بتوانیم این رسیدگی ها را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: همه متخلفین باید بدانند، محیط بانان نه تنها از ارزش ها و اهداف شان عقب نشینی نمی کنند بلکه انگیزه شان برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش افزایش پیدا کرده است و شهادت در این راه را افتخار خود می دانند زیرا از آرمان های انقلاب و طبیعت کشورشان دفاع کرده اند.

ابتکار با بیان اینکه با ابلاغ سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری، مسیر روشن حرکتی سازمان محیط زیست روشن شده است، اظهار کرد: با حمایت های دولت و پشتیبانی رئیس جمهور در سه سال اخیر محیط زیست توانسته به توفیقات بسیاری دست یابد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نخواهیم گذاشت پرچم محیط زیست بر زمین بیفتد، اضافه کرد: امیدوارم با تلاش همگی بتوانیم بیش از پیش در حفظ طبیعت مان تلاش کنیم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1865

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge