امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

اعتبارات سهم هرمزگان نسبت به در آمد استان بسیار کم است / مدیران استان باید به سمت استفاده از اعتبارات ملی بروند

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت: مدیران استان باید به سمت استفاده از اعتبارات ملی بروند چون 85 درصد اعتبارات کشور ملی است و کل اعتبارات استانی 15 درصد است.

به گزارش میناب نیوز ، دكتر جاسم جادری در چهارمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با بیان اینکه مشکلات اعتباری و کمبود بودجه طی چند سال اخیر فشار زیادی به سیستم دولتی آورده است، عنوان کرد: با اعتبارات فعلی که سهم هرمزگان به نسبت درآمد این استان بسیار کم است و در بخش راه، بهداشت، آموزش و پرورش، برق و آب مشکلاتی داریم نیاز است موارد قابل اجرا همانند تخصیص مازاد درآمد در هرمزگان که میزان آن بسیار خوب است، پیگیری و مباحث آن به مرکز منتقل شود.

وی ادامه داد: در توزیع اعتبارات هنوز سیستم چانه زنی در کشور وجود دارد و در این راستا باید از ظرفیت نمایندگان استان استفاده کنیم تا با رایزنی با وزارتخانه ها از اعتبارات ملی میزان بیشتری به هرمزگان تخصیص یابد، چون اعتبارات استانی بسیار کم است.

استاندار هرمزگان افزود: مدیران استان باید به سمت استفاده از اعتبارات ملی بروند چون 85 درصد اعتبارات کشور ملی است و کل اعتبارات استانی 15 درصد است که حدود شش درصد آن الزامات است و شورای برنامه ریزی تنها در توزیع و تصمیم گیری بودجه های بسیار کمی دخیل است و باید از محل وزارتخانه ها بودجه بگیریم.

جادری با بیان اینکه در اعتبارات هزینه ای استان با روند فعلی در پایان سال 12 میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت، تصریح کرد: باید با رعایت بهره وری و صرفه جویی بسیاری از هزینه های ادارات را کم کنیم.

وی گفت: استان هرمزگان امکانات زیادی همچون صنایع غرب بندرعباس را دارد که باید سهم خود را بپردازند و در این راستا همایشی تشکیل داده ایم که شرکت ها و صنایع دارای درآمد مناسب در استان سهم خود را در بخش های مختلف از جمله ساخت بیمارستان و راه و دیگر موارد بپردازند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پنج میلیارد تومان از اعتبارات نفت و گاز استان نیز در سال جاری کم شده که مرتبط به چاه های تابناک است و به این موضوع اعتراض کرده ایم.

جادری اظهار داشت: فرمانداران جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان ها را به سرعت تشکیل دهند و در توزیع بودجه، پروژه های نیمه تمام و طرح های اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار دهند.

وی ظرفیت های مردمی را بسیار زیاد برشمرد و بیان داشت: پروژه های نیمه تمام را باید به مردم بدهیم تا آن را تکمیل کنند و نیاز است روی ظرفیت عظیم مردم و به کار گیری آنها کار کنیم چون زیرساخت اصلی اقتصاد مقاومتی، مردم است.

رای دادن به این مورد
(2 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1871

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge