امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

برنامه جامع احیای دشت میناب به شورای عالی آب ارائه می شود

میناب نیوز : معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : برنامه جامع احیای دشت میناب به شورای عالی آب ارائه می شود. 

به گزارش میناب نیوز ، دكتر معصومه ابتکار در همایش بررسی ابعاد زیست محیطی فرونشست های میناب با قدردانی از مردم فهیم و بیدار و تشکل های دلسوز و هزار نامه مردم میناب، عنوان کرد: به دلیل ابعاد زیست محیطی و گستردگی فرونشست ها در میناب حضور پیدا کردیم و از منطقه بازدید داشتیم و صحبت های مردم را از نزدیک شنیدیم.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از ابتدا بر نقش مردم و شنیدن صدای مردم تاکید داشته و برای شنیدن صدای مردم آمادگی داریم چون مردم حق دارند مشکلات خود را مطالبه کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: دولت تدبیر و امید در شرایط سختی کار را تحویل گرفت که از جمله آن وجود مشکلات محیط زیستی بود که رئیس جمهور تاکید بسیاری داشت که با کمک مردم گام هایی را برداریم که علمی و واقع بینانه باشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر مدیریت صحیح منابع موجود آب در کشور، اظهار داشت: در سیاست های سدسازی باید بازنگری جدی صورت گیرد و ما براساس ملاحضات زیست محیطی احداث 15 سد جدید را در کشور متوقف کردیم و بهره برداری از تعدادی از سدهای دیگر نیز بر این اساس متوقف شد که این امر از الزامات دولت است و در مورد دشت میناب هم این اتفاق خواهد افتاد و این حرکت باید با مطالعات کافی انجام شود.

ابتکار انتقال آب را موضوع مهمی دانست و بیان داشت: در مورد آب شرب نمی توان به یکباره اقدام و آب شرب را قطع کرد و تاکید ما بر این است که انتقال آب از میناب در حد ضرورت باشد و منابع فعلی آب را درست حفاظت کنیم و راهکارهای مناسبی که مشکل را در کوتاه و بلند مدت حل کند همچون تغذیه سفره ها و آبخوان داری و آبخیزداری را اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم در نهایت برنامه ای جامع را برای مدیریت منابع آب و احیای دشت میناب و جلوگیری از روند نگران کننده فعلی داشته باشیم و نگرانی های به حق مردم و کشاورزان را رفع کنیم. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: حتما باید الگوی مصرف را در بخش کشاورزی با مصرف بهینه تغییر دهیم که این کارها با فعالیت و مشارکت مردم قابل تحقق است.

ابتکار اضافه کرد: برنامه احیای دشت میناب را به شورای عالی آب را ارائه خواهیم داد تا در دستور کار قرار گیرد تا براساس برنامه زمان بندی و شاخص بندی و بودجه مشخص این برنامه در این شورا تصویب شود تا مشکلات حل شود. وی با بیان اینکه مردم باید مطالبه گری خود را در این خصوص ادامه دهند، خاطرنشان کرد: حضور و حمایت مردم در این زمینه می تواند موثر باشد و امید و تلاش خود را نباید از دست دهیم.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: امروز بنا بر دعوت مردم میناب و تشکل ها آمدیم تا بگوییم دولت تدبیر و امید برای صدای مردم و محیط زیست ارزش قائل است و همه تلاش خود را برای حل این مشکلات و تغییر روندهای غلط گذشته که باید بازنگری شود انجام خواهیم داد و دولت یازدهم مصمم است این روندها را تغییر دهد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1879

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge