امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

با تداوم پیگیری‌ها شاهد عملیاتی شدن بیمارستان دوم میناب باشیم

میناب نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت :با تداوم پیگیری‌ها شاهد عملیاتی شدن بیمارستان دوم میناب باشیم.

 به گزارش میناب نیوز ، سیدحسین داوودی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در استان و عدم استقبال بخش خصوصی در زمینه احداث بیمارستان اظهار داشت: اخیرا پیشنهادی مبنی بر احداث سه بیمارستان در بندرعباس، میناب و جاسک از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ارائه شده است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در هرمزگان افزود: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی در هرمزگان 300 تخت غیر فعال دارد که با فعالسازی آن بخش اعظمی از مشکلات در زمینه درمان برطرف می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: در زمان حاضر چندین طرح بیمارستانی در هرمزگان وجود دارد که می‌توان به طرح احداث بیمارستان 540 تختخوابی بندرعباس با مشارکت شرکت ایتالیایی، بیمارستان آموزشی 200 تختخوابی و بیمارستان دوم میناب اشاره داشت که متاسفانه تاکنون به دلیل عدم اختصاص اعتبار اجرایی نشده اما امیدواریم تا با تداوم پیگیری‌ها شاهد عملیاتی شدن این طرح ها در استان باشیم.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها در اجرای روند صحیح طرح تحول سلامت نقش کلیدی دارند افزود: خوشبختانه بیمه‌ها برای پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی مشکلی ندارند البته به شدت پیگیر بروز شدن پرداخت‌های بیمه هستیم .

داوودی اظهار داشت: محاسبه پرونده‌ها و اسناد بیمارستانی به صورت سنتی سبب کندی روند ارائه و بررسی اسناد می‌شود که باید با تعریف مدلی نو به صورت تصادفی و سیستمی با تغییر روش‌های قدیمی روش‌های متنوعی را برای دریافت پول از بیمه‌ها تعریف کرد.

وی با بیان اینکه بنده خودم تا قبل از حضور در این جایگاه در سیستم بیمه سلامت فعالیت داشتم افزود: شیوه کنونی محاسبه پرونده‌ها توان و وقت زیادی را از بیمه‌ها می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به حضور تنها 9 فوق تخصص در هرمزگان ابراز داشت: تلاش داریم تا در اسرع وقت با پیگیری مستقیم از وزارت بهداشت زمینه جذب و حضور تعداد بیشتری فوق تخصص و متخصص و همچنین برنامه‌ریزی برای دریافت سهمیه دانشگاهی جهت ارتقای سطح علمی پزشکان استان و همچنین دریافت تخصص را در قالب طرحی میان مدت پیگیری کنیم.

وی بر تلاش این دانشگاه برای اخذ مجوزهای لازم جهت جذب نیرو و همچنین ماندگاری متخصصان و فوق تخصص‌ها در این استان تاکید کرد و گفت: برای ارتقای شرایط زیست و ماندگاری پزشکان در استان اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست.

 داوودی در ادامه با اشاره به اهمیت بهداشت عمومی شهرها در استان نیز افزود: جلسات و برنامه‌ریزی‌های فراوانی را در زمینه ارتقای بهداشت عمومی شهر ها و برطرف کردن مشکلات حاشیه شهرها با تعاملات صورت گرفته با دستگاه‌های مربوطه به ویژه شهرداری‌ها انجام گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های استان از نداشتن متخصص رنج می‌برند و یا اینکه تک تخصصی هستند بیان داشت: با اجرای برنامه بازسازی نیروهای تخصصی و تقویت کادر درمانی بدنبال جذب متخصص و فوق تخصص هستیم. 

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1888

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge