امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

به سمت پیروی از اسناد مدون برای توسعه هرمزگان برویم / ایجاد فاصله قابل توجه بین شهر بندرعباس و میناب در ابعاد توسعه‌ای شده است

میناب نیوز :استاندار هرمزگان گفت : باید به سمت پیروی از اسناد مدون برویم چون توسعه القایی سبب تجمیع و ترافیک صنایع و خدمات در مرکز استان و ایجاد فاصله قابل توجه بین شهر اول و دوم استان و سایر شهرها در ابعاد توسعه‌ای شده است.

به گزارش میناب نیوز ، جاسم جادری در ششمين نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان هرمزگان با بیان اینکه برنامه ششم توسعه که در مجلس در حال بررسي است اهمیت بسياري بالايي دارد، اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیران و مسئولان استان نظرات خود را در این مورد منعکس کنند تا در اين برنامه اعمال شود.

وی با بیان اینکه مباحث مهمی در رابطه با هرمزگان در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: مبحث حاشیه نشینی و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی که در هرمزگان نیز وجود دارد  در این برنامه مورد تاکید واقع شده است.

استاندار هرمزگان افزود: در برنامه ششم رشد هشت درصدی برای کشور دیده شده است و در این برنامه باید رشد در بخش کشاورزی به هفت درصد، در نفت 3.9 و در سایر بخش‌ها نیز باید رشد داشته باشیم، پس طبیعی است که مجریان در این بخش‌ها باید نظرات خود را برای این برنامه اعمال کنند.

جادري با بیان اینکه در برنامه ششم شعار دریامحوری داده می‌ شود، اضافه کرد: در اين برنامه تنها توسعه سواحل مکران در حوزه دریا دیده شده و نياز است سایر مباحث از جمله جزایر در این برنامه مورد تاکید قرار گيرد.

وي با بيان اينكه در مبحث آمایش سرزمینی، هرمزگان دچار توسعه القایی شده است، تصريح كرد: از همین رو باید به سمت پیروی از اسناد مدون برویم چون توسعه القایی سبب تجمیع و ترافیک صنایع و خدمات در مرکز استان و ایجاد فاصله قابل توجه بین شهر اول و دوم استان و سایر شهرها در ابعاد توسعه‌ای شده است.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1934

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge