امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 19 آوریل 2024

اخذ مجوز و موافقت‌نامه‌ برای حضور کره‌ای‌ها در حوزه توسعه معادن شرق هرمزگان

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : مجوز و موافقت‌نامه‌های لازم را برای حضور کره‌ای‌ها در حوزه توسعه معادن در شرق استان اخذ کرده‌ایم.

به گزارش میناب نیوز : جاسم جادری در نشست با سرمایه‌ گذاراني از كشور کره جنوبي  با بیان اینکه مسئولان این شرکت برای دومین بار است به بندرعباس سفر می‌کنند، اظهار داشت: این نشان از عزم و علاقه‌مندی کره‌‌ای‌ها برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان است که جای تشکر و خرسندی دارد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ مربوطه در نشست قبل با مسئولان این شرکت در رابطه با فعالیت‌های معدنی، اضافه کرد: تعداد متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان به شكل قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است و این در حالیست که ما در پی درخواست کره‌ای‌ها مجوز و موافقت‌نامه‌های لازم را برای حضور کره‌ای‌ها در حوزه توسعه معادن در شرق استان اخذ کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان با اشاره به تمایل این شرکت کره‌ای برای سرمایه گذاری در بندرعباس و قشم، افزود: این شرکت کره‌ای از طریق تشکیل یک شرکت مشترک با طرف ایرانی تقاضای فعالیت در حوزه تولید، ایجاد پایانه صادراتی نفتی برای ذخیره‌سازی 10 میلیون بشكه نفت خام و ایجاد مخازن برای بانکرینگ در سلخ قشم و لارک را دارد.

جادري با بیان اینکه این شرکت متقاضی ساخت یک نیروگاه دو هزار مگاواتی در کنار نیروگاه کنونی بندرعباس، بندرلنگه و یا قشم است، تصريح كرد: پیشنهاد ایجاد یک شرکت مشترک برای مدیریت یک بخش مجزا و ویژه واردات، صادرات و ترانشیپ برای کره جنوبی در بندر شهید رجایی، نیز در نوع خود قابل توجه است که از طرف کره‌ای می‌خواهیم که پیشنهاد کتبی خود را در این راستا ارائه دهد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: حضور این شرکت کره‌ای در استان ، می‌تواند به عنوان یک فرصت برای توسعه ترانزیت از طریق بندر شهید رجایی و افزایش ارتباطات با سه کشور کره جنوبي، چین و ژاپن به حساب آید.وی گفت: یکی دیگر از موارد مورد علاقه کره‌‌ای‌ها، فعالیت در حوزه بانکرینگ در قشم است که به آنها پیشنهاد کرده‌ایم که اگر به شرق استان بروند بهتر است چرا که در آینده‌ای نزدیک جاسک به دومین پایانه بزرگ نفتی ایران تبدیل می‌شود.

جادری تصریح کرد: همانگونه که تاکنون کره‌ای‌ها با انگیزه و تمایل بالا، بر امر سرمایه‌گذاری و حصور در هرمزگان تاکید داشته‌اند، ما نیز با تمام توان تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیریم تا هر چه زودتر شاهد تحقق سرمایه‌گذاری‌ها و اجرای طرح‌های مدنظر باشیم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1978

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge