امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

تورهای خالی صیادان هرمزگان با صید بی رویه کشتی های صنعتی / سازمان شیلات از این نوع صید جلوگیری کند

میناب نیوز : نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس با انتقاد از صید صیادان غیرمجاز خارج از استان هرمزگان گفت:صید بی رویه توسط کشتی های صنعتی،تورهای صیادان سنتی را باکاهش صید روبرو می کند.

به گزارش میناب نیوز به نقل از خانه ملت ، احمد مرادی درباره چگونگی صید میگو در کشورگفت:صیادان غیرمجاز  خارج از  استان هرمزگان نیز متاسفانه قبل از شروع صید میگو به صیادی  می پردازند که این امر بدیهی است که  صیاد سنتی را با کاهش میزان صید روبرو می کند؛بنابراین باید سازمان شیلات با اقدامات اصولی  از  این  نوع صید جلوگیری  کند.

نماینده مردم  بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر درمجلس شورای  اسلامی  با بیان  اینکه برای  بهبود وضعیت صیادی  ما باید درگام نخست  موقعیت صیاد  را در نظر بگیریم،ادامه داد:با توجه به اینکه آبزیان به طریق دسته ای حرکت می کنند؛بنابراین  برای صید ما  باید با  از دستگاه های ماهواره ای  استفاده کنیم  تا بتوانیم گله های آبزیان دریایی را به نحومطلوب  و کارشناسی شده شناسایی کنیم؛البته این مهم  هم اکنون اجرایی شده است.

وی ادامه داد:تفاوت صیادی سنتی و صنعتی  را می توان در فاصله حریم صید تا ساحل بررسی کرد؛زیرا  صیادان سنتی در فاصله  نزدیک به ساحل صید می کنند؛اما  کشتی های صنعتی می تواننددر  اعماق دریا نیز به صیادی بپردازند.

نماینده مردم بندر عباس در مجلس،افزود:صید بی رویه که  توسط  کشتی های صنعتی ایجاد می شود،صیادان سنتی را با مشکل کاهش ذخائر دریایی روبرو  می کند بنابراین باید دراین راستا تدابیر بهینه  ای اتخاذ شود؛زیرا  این امر صیادان را گله مند کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس  با بیان اینکه  فصل صید میگو  در هر استانی در کشور  متفاوت است،یادآورشد:صید بی رویه توسط  کشتی های صنعتی  تورهای  صیادان سنتی  را باکاهش صید روبرو می کند

رای دادن به این مورد
(2 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2001

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge